شناسه خبر:32828
1399/9/11 11:59:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اسدآباد گفت: شکارچیان سه قطعه کبوتر چاهی قصد فرار از دست محیط‌بانان را داشتند که پس از یک تعقیب و گریز در ورودی روستا به دام افتادند.

مجید اسکندری روز دوشنبه اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر ورود سه شکارچی به منطقه چهاردولی و شکار چند قطعه کبوتر چاهی، محیط‌بانان در محل حضور یافته و با سه شکارچی غیر مجاز مواجه شدند.

وی اضافه کرد: شکارچیان با دیدن محیط‌بانان پا به فرار گذاشته و محیط‌بانان با تعقیب، آن‌ها را در ورودی یک روستا به دام انداختند و در بازرسی از خودروی شکارچیان یک قبضه سلاح دارای مجوز، چند عدد فشنگ و 9 قطعه کبوتر وحشی کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اسدآباد اظهار کرد: با وجود قرار داشتن در فصل شکار، اما سازمان حفاظت محیط‌زیست امسال هیچ‌گونه مجوزی برای شکار گونه‌های جانوری و حتی پرندگان صادر نکرده است که این تدبیر به‎طور حتم موجب تکثیر و افزایش شمار گونه‌های جانوری می‌شود.

اسکندری ادامه داد: امسال تاکنون این نخستین پرونده شکار ممنوع در اسدآباد است و رأی یک پرونده صید ماهی مربوط به سال گذشته نیز امسال صادر و متهمان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

وی بیان کرد: اسدآباد دارای منطقه حفاظت‎شده به‎نام آلمابلاغ (چشمه سیب) به وسعت 9 هزار و 700 هکتار است که گونه‌های شاخصی نظیر قوچ و میش ارمنی، گونه کمیاب سیاه‌گوش، انواع پرندگان نظیر کبک، تیهو، باقرقره و پرندگان شکاری نظیر عقاب طلایی، سارگپه و دلیجه در آن زندگی می‌کنند.

اسکندری افزود: وجود چشمه‌سارها و منابع آبی غنی موجب رشد گونه‌های گیاهی متنوع و سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی منطقه حفاظت‌شده آلمابلاغ اسدآباد شده است.

 

شناسه خبر 32828