شناسه خبر:33668
1399/9/25 10:48:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اجرای طرح خدمات رسانی زمستانی در جاده‌های استان، گفت: 15 پایگاه ثابت و 6 پایگاه موقت این جمعیت با 450 امدادگر آماده خدمات‌رسانی به مردم است.

فرزین معتمدی در جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی که با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان عضو کارگروه در سرسرای اجتماعات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، از آمادگی تیم‌های این جمعیت به منظور خدمات‌رسانی در طول فصل زمستان اشاره کرد و افزود: این آمادگی در قالب تیم‌های امداد و نجات در سطح جاده‌ها و در سایر نقاط استان وجود دارد.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعات در فصل زمستان را امداد و نجات جاده‌ای دانست و گفت: تیم‌های هلال احمر در شرایط جوی مساعد در فاصله زمانی 9 تا 12 دقیقه در محل حادثه حاضر می‌شوند و این زمان مطلوب و استانداردی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه حیطه کار جمعیت هلال احمر در حوادث را نجات اعلام کرد و توضیح داد در زمان بروز حوادثی مانند تصادف تیم‌های هلال احمر مصدومان را نجات و آنها را به تیم‌های اورژانس تحویل می‌دهند و در زمان بروز حوادث با مصدومان زیاد آمادگی انتقال مصدومان به مراکز درمانی را نیز داریم.

معتمدی همچنین کمک به در راه ماندگان را نیز حیطه دیگر جمعیت هلال احمر در جاده‌ها دانست و گفت:ما ابتدا از مردم درخواست می‌کنیم به دلیل شرایط کرونا مسافرت و تردد نکنند اما اگر کسی هم در جاده‌های استان به دلیل شرایط جوی بماند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به اسکان اضطراری این افراد می‌کنیم.

آمادگی سه تیم واکنش سریع در استان

وی در ادامه سخنانش به آمادگی سه تیم واکنش سریع این جمعیت به صورت مستمر خبر داد و گفت: این تیم‌ها آمادگی امداد و نجات در بحران‌هایی از جمله زلزله، سیل، حوادث کوهستان و موارد مشابه را دارند و برای این منظور 35 دستگاه آمبولانس در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه وضعیت لجستیک و خودروهای امدادی این جمعیت اکنون مطلوب است، افزود: لجستیک جمعیت هلال احمر کرمانشاه در زمان امدادرسانی در بحران‌های زلزله سال 96 و سیل سال 98 مقداری فرسوده شده بود اما اکنون اشکلات فنی آن برطرف و به روزرسانی شده و آماده ارائه خدمات به مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین انبارهای امدادی و تجهیزات امدادگران نیز به روز و شارژ شده و آمادگی هرگونه خدمات‌رسانی در حوادث احتمالی در سطح استان را داریم.

معتمدی با بیان اینکه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی استان هر سه ماه یکبار برای تشریک مساعی تشکیل می‌شود، افزود: خوشبختانه هماهنگی و تعامل خوبی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در مواقع بحران وجود دارد و می‌طلبد این تعامل و هماهنگی بیشتر شود.

اعضای کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی نیز در این جلسه از آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمان بروز حوادث خبر دادند و با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و بارش برف و باران از مردم خواستند از هرگونه تردد و مسافرت خودداری کنند.

نماینده راهور در این جلسه از همه رانندگان خواست از اکنون تا پایان اسفند در خودروهایشان باید زنجیر چرخ وجود داشته باشد.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت در مجموع هشت هزار و 100 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

شناسه خبر 33668