شناسه خبر:82372
1403/2/20 16:42:36

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: تبلیغات رسانه‌ای در کشورمان در حوزه جوانی جمعیت برای فرزندآوری و ازدواج، کم و محدود است.

نیلوفر هوشمند اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که در بین جوانان برای فرزندآوری می‌بایست تقویت شود.

وی با بیان اینکه از طرفداران ازدواج و فرزندآوری زیاد هستم، افزود: معتقدم زوجی که ازدواج می‌کنند، به یک یا دو فرزند نباید قناعت کنند.

این بازیگر با تأکید بر اینکه هرچه فناوری در جوامع پیشرفت بیشتری می‌کند افراد هم از فضای خانه و خانواده بیشتر فاصله می‌گیرند، ابراز کرد: افراد در خانواده در این شرایط از هم دور، محتاط‌تر و ترس‌هایشان بیشتر می‌شود که از مسئولیت‌پذیری می‌ترسند؛ ازدواج و فرزندپروری نیاز به خطرپذیری و مسئولیت‌پذیری دارد.

هوشمند اظهار کرد: ما تبلیغات رسانه‌ای هم در کشورمان برای فرزندآوری و ازدواج کم داریم؛ جامعه واقعی کنونی چنین فضایی در فیلم و سریال نمی‌طلبد، مگر اینکه دهه 40 و 50 را نشان دهیم تا مخاطب پذیرش داشته باشد.

وی یادآور شد: اکنون اگر در فیلم و سریال‌ها نشان دهیم که یک دختر جوان چند فرزند دارد، همه تعجب می‌کنند، چون کمتر دیده‌اند، این‌ها را باید جا بیندازیم و نشان دهیم.

هوشمند با اشاره به نقشی که اخیراً خودش در سریالی گرفته است، گفت: در این سریال قدری این فضا نشان داده می‌شود و در آن سنت‌شکنی شده است؛ تلویزیون یک رسانه مهم بوده و باید بیشتر در حوزه جوانی جمعیت ورود کند و پیشنهاد ساخت فیلم در این عرصه‌ها را بدهد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت‌ماه سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82372