شناسه خبر:34948
1399/10/18 09:38:57

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: به‌منظور پیشگیری از افزایش آلودگی هوا، طرح برخورد با خودروهایی دودزا و فک پلاک آن‌ها در این شهرستان آغاز شد.

سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه اظهار کرد: تردد با خودروهای دودزا طبق قانون ممنوع بوده و طبق دستورالعمل عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی این قبیل وسایل نقلیه را به‌علت داشتن نقص فنی، فک پلاک می‌کنند.

وی اضافه کرد: طرح برخورد با خودروهای دارای نقص فنی ازجمله وسایل نقلیه دودزا همواره در دستور کار پلیس راهور است، اما در فصل زمستان به‌علت پایداری هوا و بالا رفتن آلودگی هوا، این طرح با جدیت بیشتری اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و ناخوانا از ابتدای هفته گذشته در شهرستان همدان آغاز شد و تاکنون بیش از 400 دستگاه خودرو در این رابطه اعمال قانون شدند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: رانندگان 600 خودرو اقدام به گل‌مالی و کثیف کردن پلاک وسیله نقلیه کرده بودند که مأموران پلیس راهور شهرستان رانندگان را مجاب به تمیز کردن پلاک‌های خودرو کرده و سپس اجازه ادامه تردد به آن‌ها دادند.

وی اظهار کرد: هرچند شماری از رانندگان شرایط جوی فصل زمستان و بارندگی را عامل کثیف و ناخوانا شدن پلاک خودرو عنوان کردند، با این وجود باید نسبت به نظافت پلاک خودرو اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ابراز کرد: تعدادی از رانندگان نیز با دست‌کاری پلاک وسیله نقلیه و تغییر شماره‌ها، دنبال دور زدن قانون و تردد در زمان محدودیت‌های پیش‌بینی‌شده کرونایی بودند که برخورد قانونی با آن‌ها صورت گرفت.

سرهنگ جمالی افزود: میزان جریمه پیش‌بینی‌شده برای دست‌کاری و مخدوش کردن پلاک خودرو 60 هزار تومان است، همچنین خودروی فرد متخلف توقیف و راننده به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح محدودیت‌های تردد شبانه در راستای مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا از ساعت 21 تا چهار بامداد در شهر همدان اجرا می‌شود.

شناسه خبر 34948