شناسه خبر:35974
1399/11/9 09:09:17
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

119 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اصناف استان همدان پرداخت شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 119 میلیارد تومان تسهیلات با هدف حمایت از واحدهای صنفی آسیب‌ دیده از شیوع ویروس کرونا، به 10 هزار و 209 واحد متقاضی در استان پرداخت شده است.

«احمد توصیفیان» روز چهارشنبه بیان کرد: از مجموع 13 هزار و 984 فقره پرونده معرفی‌شده به بانک‌ها در استان همدان، تاکنون تسهیلات حمایتی مرتبط به کرئنا به 10 هزار و 209 متقاضی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 800 پرونده ارائه شده به بانک‌های عامل با 66 میلیارد تومان تسهیلات نیز در دست بررسی است، اظهار داشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات برای پیگیری روند کار و تکمیل مدارک موردنیاز به بانک‌های عاملی در استان همدان مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه رسته‌های شغلی مراکز سیاحتی و گردشگری، صنایع دستی، خود اشتغالی، آموزشگاه‌های هنری و آزاد، مهدکودک‌ها، باشگاه‌ها و رانندگان در ردیف مشمولان دریافت تسهیلات متضرر از شیوع کرونا قرار دارند، گفت: بیشترین میزان تسهیلات به رانندگان درون و بین شهری اختصاص یافته است.

توصیفیان با اعلام اینکه مبلغ 4 میلیارد تومان از این تسهیلات برای پرداخت به مهدهای کودک و مراکز توانبخشی به سازمان بهزستی اختصاص داده شده، اظهار داشت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان از این تسهیلات حمایتی سهم مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با یادآوری نرخ سود 12 درصدی این تسهیلات، خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه، 2 ساله است.

توصیفیان با اشاره به اقدامات موثر دولت برای تسهیل روند دریافت تضمین و وثیقه این تسهیلات، گفت: تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات 16 تا 48 میلیون تومانی نیز نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک نفر ضامن است.

شناسه خبر 35974