شناسه خبر:37753
1399/12/18 11:09:44

سپهرغرب، گروه سیاسی: «عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی که یک روز کارشناس حوزه سینما است و روز دیگر کارشناس حوزه افغانستان، در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «مصدق سیاستمدار تنها» نوشت: «‌برای من تنهایی مصدق از هر چیز دیگری بامعناتر است. او سیاست‌مداری بود که در طول نهضت ملی کم‌وبیش تنها بود... در اینجا تنها می‌خواهم به تنهایی او در غوغای فضاسازی عناصر وابسته به شرق و غرب و عناصر وابسته به آنان توجه کنم. جریانی که هنوز هم ادامه دارد و به‌محض اینکه سیاست‌مداری روبه‌روی منافع عناصر وابسته و مفت‌خوران و دلالان آنها قرار گیرد، اتهامی نیست که از سوی اردوگاه‌های به‌ظاهر دوست و دشمن به او زده نشوند؛ اما من از مصدق آموختم که باید حتی یکه و تنها ایستادگی کرد».

آخوندی در ادامه نوشت: «چنانچه فرصت یابم و خدا توفیق دهد، برخی از فسادهای دلالان ظاهرالصلاح چه به‌نام اصولگرا یا اصلاح‌طلب را که با هزار ترفند درصدد ورود به معاملات بودند، بازگو خواهم کرد و خواهم گفت که وقتی آنان راه را بسته دیدند، چگونه اقدام به متهم‌کردن دیگران کردند. از اینکه راه را بر آنان بستم، بسیار خشنودم و احساس رضایت وجدانی دارم».

آقای آخوندی در این یادداشت، به بهانه مصدق، به تعریف و تمجید از خود پرداخته و ادعا کرده که در میان غوغای فضاسازی‌ها، یکه و تنها در حال ایستادگی است. این در حالی است که وی مرتب در حال مصاحبه و یادداشت‌نویسی در روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف طیف اصلاح‌طلب است و هیچ علامتی از یکه و تنها بودن وی مشاهده نمی‌شود.

آخوندی متهم به «ترک فعل» در دوران ریاست بر وزارت راه و شهرسازی است. افکارعمومی به دفعات خواستار رسیدگی به پرونده وی و محاکمه این وزیر مستعفی و ناکارآمد شده است. حالا وی در زنگ حساب دولت روحانی بجای پاسخگویی درباره کارنامه بسیار ضعیف خود، از ترفند تکراری و نخ‌نمای «مظلوم‌نمایی» استفاده کرده است.

آقای آخوندی در یادداشت تاکید کرده که «چنانچه فرصت یابم و خدا توفیق دهد، برخی از فسادهای دلالان ظاهرالصلاح چه به‌نام اصولگرا یا اصلاح‌طلب را که با هزار ترفند درصدد ورود به معاملات بودند، بازگو خواهم کرد»؛ سوال این است که اگر وی از فسادهای دلالان اطلاع دارد، پس چرا آن را برای پیگیری و رسیدگی در اختیار قوه قضائیه قرار نداده است؟! اگر هدف وی مبارزه با فساد است، پس چرا اسامی و اطلاعات دلالان را در جیب خود نگه داشته است؟!

وعده توخالی اجرای مسکن اجتماعی، عدم تکمیل مسکن مهر و توهین به خانوارهای ساکن در مسکن مهر، بی‌توجهی به نوسازی بافت‌های فرسوده، عدم برخورد جدی با سوداگران زمین و مسکن، بی‌توجهی به مطالبات کامیون‌داران، عدم توجه به ساخت و نوسازی مسکن روستایی، قراردادهای مسئله دار خرید هواپیما، کاهش روند جذب بار و مسافر توسط ناوگان ریلی، توسعه کند قطارهای سریع‌السیر و برقی، سپردن 10 ساله طبخ غذای راه‌آهن ایران و شرکت‌های وابسته به یک شرکت اتریشی، دفاع از رویکرد غلط و لیبرالی آزادسازی قیمت‌ها و... از جمله نقاط ضعف جدی کارنامه آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

شناسه خبر 37753