شناسه خبر:38836
1400/1/18 13:42:43

مدیرکل اجتماعی استانداری همدان گفت: استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی است و مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا مملو از جمعیت است.

مهرداد نادری‌فربا بیان اینکه تمام استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اظهار کرد: بار مراجعات به بیمارستان‌ها به شدت رو به افزایش است و این زنگ خطری برای ابتلای بیشتر به ویروس کروناست.

وی با تاکید بر اینکه مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا مملو از جمعیت است افزود: مردم باید به صورت دقیق رعایت مسائل بهداشتی را مد نظر داشته باشند و جز در مواقع ضرور از منزل خارج نشوند.

مدیرکل اجتماعی استانداری همدان ضمن تاکید بر زدن ماسک و شستشوی دست‌ها بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جدی گرفتن تهویه مناسب در تجمعات بسیار اهمیت دارد زیرا وضعیت خطرناکی را شاهد هستیم‌.

وی با بیان اینکه دید و بازدیدها و دورهمی‌ها باید فعلا تعطیل شود تاکید کرد: بیشترین عامل شیوع کرونا از طریق برگزاری دورهمی‌هاست که باید تا حد امکان کاهش یابد.

نادری‌فر تاکید کرد: چنانچه فردی علائم سرماخوردگی داشت نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشد و باید سریع به مراکز درمانی مراجعه کند زیرا کرونا در اوایل ابتلا بیشتر قابل درمان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تخت و ظرفیت خالی در بیمارستان‌های همدان وجود دارد گفت: همه بیماران نیاز به بستری ندارند اما با مراجعه اولیه می‌توانند در مهار و پیشروی بیماری کمک کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38836