شناسه خبر:39544
1400/2/1 09:38:22

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از نصب 220 دستگاه دوربین کنترل ترافیک و ثبت تخلف تا پایان سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: اکنون 10 عدد دوربین ثبت تخلف و 22 دوربین کنترل ترافیک درحال فعالیت است.

محسن ارجمندی روز سه‌شنبه افزود: با توجه به تعداد بالای تقاطع‌ها در این کلان‌شهر، تعداد 170 عدد دوربین کنترل ترافیک تا پایان سال نصب خواهد شد که به‌علت نیاز به سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی، این کار توسط پیمانکار صورت می‌گیرد و انتخاب پیمانکار مربوطه نیز در مراحل پایانی است.

وی اضافه کرد: 50 عدد دوربین کنترل سرعت نیز علاوه‌بر دوربین‌های کنترل ترافیک در معابر شهری نصب خواهد شد.

ارجمندی با بیان اینکه محل نصب دوربین‌ها در نقاط حادثه‌خیز به‌صورت دقیق تعیین شده است، گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در سال 98، 105 نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: به‌علت آمار بالای جان‌باختگان حوادث رانندگی برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدتی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه برای کاهش این حوادث تدوین شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: برای کاهش سرعت وسایل نقلیه از سرعت‌گیرهای استاندارد 2.5 سانتی‌متری استفاده می‌شود و هر دو هفته یک‌بار امکانات نصب‌شده تعمیر خواهد شد.

ارجمندی با اشاره به تأثیر نصب سرعت‌گیر در معابر و خیابان‌های پُرخطر شهر کرمانشاه، یادآور شد: تا ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته کاهش 50 درصدی تلفات حوادث رانندگی شهری به ثبت رسید، اما در بهمن‌ماه به‌خاطر کمبود امکانات برای تعمیر سرعت‌گیرهای نصب‌شده، تعداد موارد تصادف فوتی از سه به 9 تن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: درمجموع سال 99 کاهش 44 درصدی تلفات حوادث رانندگی شهری در کرمانشاه به ثبت رسید که نشان از اهمیت اقدامات صورت‌گرفته دارد.

ارجمندی یادآور شد: تعدادی از رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به‌خصوص سرعت مجاز در معابر شهری را رعایت نمی‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: در بسیاری از موارد به‌دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه، مردم درخواست نصب سرعت‌گیر در محلات را به این سازمان می‌دهند که اکنون 40 درخواست مردمی برای نصب سرعت‌گیر ارجاع شده است.

وی با اشاره به موضوع خط‌کشی خیابان‌های کرمانشاه، اظهار کرد: کیفیت خط‌کشی خیابان‌ها براساس آزمایش‌های صورت‌گرفته مطلوب است، اما آلودگی شهری باعث کم‌رنگ شدن آن‌ها شده که نیاز به شست‌وشوی مجدد دارند.

کلان‌شهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان را در خود جا داده و با هشت منطقه شهرداری اداره می‌شود.

شناسه خبر 39544