شناسه خبر:39546
1400/2/1 09:40:34

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی ‌فقیه در استان لرستان گفت: بنیاد مسکن خدمات‌رسانی به روستاییان به‌ویژه روستاهای محروم استان که از ظرفیت دامپروری خوبی برخوردارند را بیش از گذشته افزایش دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان اظهار کرد: یکی از رزق‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی در 21 فروردین‌ماه سال 58 تشکیل حساب 100 امام توسط امام خمینی (ره) در یکی از شعبه‌های بانک ملی با هدف ساخت مسکن روستاییان و محرومان بود.

وی افزود: محرومیت‌زدایی، ترویج اخلاق و معنویت در جامعه با دعوت از خیران و نیکوکاران از دیگر اهداف امام راحل از تشکیل حساب 100 بوده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان عنوان کرد: پس از تصویب اساسنامه بنیاد مسکن در سال 66 شعبه‌های بنیاد مسکن در استان‌های کشور با هدف حفظ شأن روستاییان، خدمت‌رسانی و همچنین عدم مهاجرت آنان به شهرها تشکیل شد که خوشبختانه بنیاد مسکن تاکنون توانسته به اهداف مورد نظر امام راحل تاحدودی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن با نگاه جهادی در حوادث طبیعی همواره پای کار است و در سیل سال 98 استان لرستان بنیاد مسکن به‌خوبی پای کار آمد و زمینه‌ای را فراهم کرد که واحدهای مسکونی آسیب‌دیده بلافاصله بازسازی شدند.

شاهرخی گفت: انتظار داریم بنیاد مسکن خدمات‌رسانی به روستاییان به‌عنوان تولیدگران قانع به‌ویژه در روستاهای محروم استان که از ظرفیت دامپروری خوبی برخوردارند را بیش از گذشته افزایش دهد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید، بنیاد مسکن جهت اقدامات عمرانی از مصالح تولید استان استفاده کند که این امر سبب به کار افتادن چرخه اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در بنیاد مسکن به‌عنوان یک نهاد انقلابی شایسته‌سالاری و عدم تبعیض در میان کارکنان به‌خوبی رعایت شود و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را سرلوحه خود قرار دهند.

شناسه خبر 39546