شناسه خبر:43329
1400/4/22 09:45:54
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد:

مطالبات بیش از 400 میلیارد ریالی آبفای استان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مطالبات (آب‌بها) بیش از 428 میلیارد و 230 میلیون ریالی آبفای استان از مشترکین خانگی و ارگان‌های استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار ضمن اشاره به مجموع مطالبات آب‌بهای آبفای استان، گفت: مجموع مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مشترکین خانگی و ارگان‌ها بیش از 428 میلیارد و 230 میلیون ریال است که از این رقم بیش از 339 میلیارد و 48 میلیون ریال مربوط به مشترکین خانگی و مابقی مربوط به ارگان‌های استان است.

وی افزود: بر همین اساس سه ارگان دانشگاه علوم پزشکی (در بخش بیمارستانی) با بیش از 10 میلیارد و 271 میلیون ریال، نیروهای مسلح (تا پایان سال 99) با بیش از 60 میلیارد ریال بدهی و اداره کل آموزش‌وپرورش با بیش از 9 میلیارد و 597 میلیون ریال، سه ارگان نخست در فهرست بدهی‌های سنواتی شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

حسینی‌بیدار همچنین ضمن اشاره به دیگر ارگان‌های بدهکار استان، عنوان کرد: در این میان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیش از هفت میلیارد و 68 میلیون ریال، پروژه‌های مسکن مهر استان با بیش از چهار میلیارد و 514 میلیون ریال، دانشگاه علوم پزشکی (در بخش غیر بیمارستانی) با بیش از چهار میلیارد ریال بدهی، شرکت مخابرات با بیش از یک میلیارد و 841 میلیون ریال و سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها با بیش از یک میلیارد و 278 میلیون ریال، دیگر ارگان‌های بدهکار به آبفای استان هستند.

وی با بیان اینکه برخی فرمانداری‌ها، دادگستری، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در فهرست بدهکاران قرار دارند، گفت: بخشی از مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز مربوط به اداره کل تعاون، جهاد کشاورزی، اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان زندان‌ها، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شرکت توزیع برق، اداره کل ثبت احوال، بانک مسکن، اداره کل هواشناسی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: بیش از 9 میلیون و 610 هزار ریال از بدهی‌ها نیز مربوط به املاک غیر مجاز استان است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آب‌رسانی هزینه‌بر است و انجام آن‌ها صرفاً با هزینه‌کرد بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرهای استان در گرو پرداخت به‌هنگام آب‌بها از سوی مشترکین خانگی و غیر خانگی است.

وی درنهایت یادآور شد: اگرچه برابر قوانین شرکت آب و فاضلاب امکان قطع موقت و حتی دائم انشعابات مشترکینی که در پرداخت به‌موقع آب‌بها تعلل می‌کنند را دارد، اما از آنجا که رویه شرکت همواره تعامل با مشترکین است، بنابراین انتظار این است که تمامی مشترکین خانگی و غیر خانگی نیز با پرداخت به‌موقع آب‌بهای خود، شرکت را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.

شناسه خبر 43329