شناسه خبر:43337
1400/4/22 10:01:49

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سلسله گفت: تقاطع غیر همسطح فیروزآباد با هدف جداسازی ترافیک مسیر فیروزآباد- خرم‌آباد از تردد خودروهای محلی و افزایش ایمنی تردد با 304 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضی مهدوی‌کیا اظهار کرد: طرح اجرای تقاطع غیر همسطح فیروزآباد به‌علت نداشتن کمربندی شهر فیروزآباد و به‌منظور جداسازی ترافیک محور فیروزآباد- خرم‌آباد از ترافیک‌های محلی و افزایش ایمنی تردد مسیر در سال 93 آغاز شد، اما به‌دلیل عدم تزریق اعتبارات و داشتن معارض، معطل ماند.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد طی سالیان اخیر برای رفع مشکلات معارضان طرح، افزود: در واقعیت امر مشکل اصلی کُندی پیشرفت طرح، تزریق قطره‌چکانی اعتبارات بود؛ چراکه مشکلات معارضان طرح که عمدتاً وجود تجهیزات دستگاه‌های خدمت‌رسان در مسیر اجرای طرح بود، نتوانست مشکلات اساسی در مسیر احداث آن ایجاد کند.

مهدوی‌کیا تصریح کرد: این محور نقطه تلاقی شهر و جاده اصلی و در مسیر راه ارتباطی کرمانشاه به خرم‌آباد واقع شده و بار ترافیکی بسیار بالایی دارد و همواره تصادفات جانی بسیاری برای مسافران این مسیر رخ داده است.

وی با اشاره به مشخصات فنی طرح، افزود: از مشخصات عمده فنی این طرح می‌توان به یک‌هزار و 920 متر طول دیوار بتنی و نصب 445 عدد شمع بتنی از عمق 6 تا 23 متر اشاره کرد.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه طول زیرگذر تقاطع غیر همسطح فیروزآباد یک‌هزار و 200 متر است، عنوان کرد: عرض زیرگذر 24 متر بوده که دارای دو باند رفت و برگشت با شانه آسفالتی و رفوژ میانی بوده و هر باند دارای دو لاین سواره‌رو به عرض 3.65 متر است.

وی با اشاره به پیشرفت صددرصدی طرح، افزود: 90 درصد آسفالت تقاطع نیز انجام شده و طی روزهای آینده به‌طور کامل به اتمام خواهد رسید و تجیهزات فنی، علائم و تابلوهای آن نیز بعد از آسفالت اجرا خواهد شد.

مهدوی‌کیا تصریح کرد: به‌علت تلاقی سه محور ارتباطی در این مسیر، همواره یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان سلسله و استان لرستان محسوب می‌شد، چراکه با قرار گرفتن بر سر جاده ترانزیتی غرب به جنوب، همواره آبستن حوادث بسیاری برای مسافران این مسیر بود که خوشبختانه با اجرای این طرح، محور مذکور از ایمنی بالایی برای رانندگان و مسافران برخوردار خواهد شد.

شناسه خبر 43337