شناسه خبر:44125
1400/5/13 10:17:33

سپهرغرب، گروه خبر: پنجمین دوره المپیاد ورزشی زندانیان در بازداشتگاه همدان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های همدان، در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها و با عنایت به دستورالعمل‌های سازمانی در حوزه اقدامات فرهنگی و تربیتی مطابق با تقویم سازمانی، پنجمین دوره المپیاد ورزشی ویژه زندانیان در بازداشتگاه همدان برگزار شد.

از ابتدای مردادماه و پس از ابلاغ شیوه‌نامه و با تشکیل ستاد برگزاری المپیاد و با رعایت پروتکل‌های پیشگیری از شیوع کرونا، این مسابقات با مشارکت حداکثری تمامی زندانیان بازداشتگاه همدان به‌صورت یک موج ورزشی برگزار شد.

این المپیاد با توجه به پتانسیل و فضای فیزیکی بازداشتگاه در انواع مختلف رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی با اجرای مسابقات محلی و بومی، آمادگی جسمانی، بازی‌های فکری، ورزش صبحگاهی و سایر ورزش‌ها در رشته‌های والیبال، فوتبال دستی، دارت، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، هفت‌سنگ، آمادگی جسمانی و ورزش‌های همگانی با حضور بیش از 70 نفر از زندانیان برگزار شد.

در پایان با برگزاری مراسم اختتامیه و با دعوت از مسئولان واحد فرهنگی و تربیتی اداره کل، از تمامی نفرات برتر مسابقات با اهدای جوایز تقدیر به‌عمل آمد؛ به‌طوری که با توجه به تنوع مسابقات ورزشی، بیش از 50 درصد زندانیان مشمول دریافت جایزه شدند.

شناسه خبر 44125