شناسه خبر:44139
1400/5/13 12:31:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان گفت: 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به هشت صنعتگر لرستانی پرداخت شد.

سیدامین قاسمی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اینکه روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان دلفان از سوی بنیاد برکت به‌عنوان روستای پایلوت اشتغال‌زایی انتخاب شده است، در این راستا از محل طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور به هفت صنعتگر از این روستا بالغ‌بر 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی عنوان کرد: این تسهیلات به طرح‌هایی در قالب کارگاه‌های گلیم‌بافی فعال در این روستا تعلق گرفت.

قاسمی ادامه داد: همچنین از محل طرح‌های مشارکت مدنی بنیاد برکت به یک نفر از کارآفرینان این روستا بالغ‌بر 400 میلیون تومان تسهیلات به‌منظور تأسیس یک کارگاه ریسندگی سنتی و گلیم‌بافی اعطا شد.

پیش از این نیز معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 31 هنرمند صنایع دستی استان از یک میلیارد تومان تسهیلات صندوق بنیاد برکت رضوی بهره‌مند می‌شوند.

باباحسینی بیان کرد: لرستان به‌عنوان یکی از هشت استان بهره‌مند از تسهیلات حمایتی این صندوق انتخاب شده و در این راستا یک میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی استان که دارای شرایط لازم هستند، تسهیلات 30 تا 40 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد را از این صندوق دریافت می‌کنند.

باباحسینی با تأکید بر ضرورت فاصله گرفتن از سبک‌های سنتی فروش و عرضه صنایع دستی در شرایط کنونی، تأکید کرد: هنرمندان لرستانی باید با رویکردهای نوین، استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) مجازی و سایت‌های فروش، عرضه تولیدات خود را در دستور کار قرار دهند.

شناسه خبر 44139