شناسه خبر:44542
1400/5/24 12:23:40

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت تنیس استان ایلام گفت: حدود 600 نفر راکت به دست در سطح استان داریم که هر کدام در روزها و سطوح مختلف تمرین دارند و در هر مسابقه 30 یا 40 نفر شرکت می‌کنند.

محسن رحیمی اظهار کرد: از سال 1395 بعد از انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه و مسئولان کمیته‌های 14 گانه ازجمله کمیته آموزش و مربیان، کمیته همگانی و بانوان، کمیته شهرستان‌ها و ساحلی تشکیل و برنامه‌ریزی مدونی برای پیش‌برد ورزش تنیس انجام شد.

وی با بیان اینکه 14 نفر عضو کمیته و 6 نفر عضو هئیت رئیسه در مجموع 20 نفر می‌شود و هرماه جلسه تشکیل می‌دادیم که خروجی این جلسات این بود که تمرینات و اداره هیئت را با بهره‌گیری از نیروهای استان به‌خوبی انجام داده‌ایم و تلاشمان این بود که در دو حوزه همگانی و قهرمانی فعالیت داشته باشیم.

وی با توجه به خصوصی بودن ورزش تنیس افزود: در استان تمریناتی را به‌صورت گروهی برقرار کردیم تا همه اقشار بتوانند در در این رشته فعالیت داشته باشند.

رئیس هیئت تنیس استان ایلام اظهار کرد: در ابتدا در بین آقایان و خانم‌ها با کمبود مربی مواجه بودیم که با برگزاری کلاس‌ها آموزشی و دوره‌های عملی توانستیم این بازیکنان را به مرحله مربیگری برسانیم و از آن‌ها استفاده کنیم.

رحیمی ادامه داد: ما استعدادیابی را بر اساس بخش‌نامه جهانی که وجود دارد از مدارس ابتدایی شروع کرده‌ایم و خوشبختانه سه سال پیاپی جزو سه استان برتر در زمینه استعدادیابی بوده‌ایم.

وی با توجه به اینکه توانستیم در استان استعدادهای خوبی کشف کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در زمینه استعدادیابی حفظ این استعداد‌ها است که نیازمند مشارکت اسپانسرهای مالی است.

رئیس هیئت تنیس استان ایلام افزود: خوشبختانه استعدادهای ما توانستند رتبه‌های اول تا سوم را در مسابقات کرج کسب کنند و به همین دلیل رتبه برتر شدن استان در زمینه استعدادیابی در کشور بود.

رحیمی خاطرنشان کرد:در زمینه استعدادیابی آموزش و پرورش،مربیان و دبیران ورزش همکاری خوبی با ما داشته اند اما شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، استعدادیابی را به تأخیر انداخته است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها کار‌های عمرانی از قبیل بازسازی مرتب زمین، ساخت سرویس بهداشتی و رختکن انجام شده و با ساخت چهار زمین تنیس وضعیت مطلوب تر شده است و ما در اولین افتتاحیه توانستیم میزبان مسابقات کشوری در رده سنی 10،12و14 سال پسران و دختران باشیم.

رئیس هیئت تنیس استان ایلام با بیان اینکه در طول سال ما 20 مسابقه‌ی مختلف در بین آقایان و بانوان برگزار می‌کنیم، گفت: مربیان و داوران ما با فدراسیون هماهنگ هستند و مرتب در کلاس‌های فدراسیون شرکت می‌کنند و خوشبختانه تیم جدید فدارسیون که روی کار آمده با ما هم‌فکر هستند به طوری‌که کلاس مربیگری درجه سه بانوان در هفته‌های قبل در استان ایلام برگزار شد و 27 نفر از کل کشور در این کلاس‌ها شرکت داشتند.

رحیمی خاطرنشان کرد: به مناسبت‌های مختلف مانند دهه مبارک فجر، هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های دیگر مسابقاتی را برگزار می‌کنیم و به لطف همین مسابقات ما توانسته‌ایم سالانه اعزام‌هایی به مسابقات کشوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در رده‌های سنی زیر 14سال، 21 مقام در حوزه قهرمانی کشور داریم، افزود: در بین دختران و پسران زیر 14سال خوشبختانه چند بار دعوت به تیم ملی داشته‌ایم.

رئیس هیئت تنیس استان ایلام تصریح کرد:رنگینگ را به چهار دسته‌ی پسران و دختران زیر18سال و بانوان وآقایان تقسیم کرده ایم و برای اعزام به مسابقات بر اساس همین رنگینگ‌ها افراد اعزام می‌شوند و مسابقاتی که در طول سال برگزار می‌شود امتیازش به رنگینگ فرد اضافه می‌شود و هر فردی که بردش بیشتر باشد امتیاز بیش‌تری به رنگینگش اضافه می‌شود و در صدر قرار می‌گیرد.

رحیمی از برگزاری مرتب مسابقات در روزهای آخر هفته با عنوان مسابقات آدینه خبر داد و گفت: این مسابقات پنج‌شنبه و جمعه‌ی هر هفته به‌طور مجزا به ترتیب برای پسران و دختران برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی این افراد با مسابقه و داوری و به‌روز رسانی علم آن‌ها است.

وی اظهار کرد: می‌توان گفت تقریبا 600 نفر راکت به دست در سطح استان داریم که هر کدام در روزها و سطوح مختلف تمرین دارند و در هر مسابقه 30 یا 40 نفر شرکت می‌کنند.

رئیس هیئت تنیس استان ایلام استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها را با توجه با افزایش زمین‌ها مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: گران بودن وسایل و تمرینات تنیس باعث لاکچری شدن این رشته ورزشی شده و فقط اقشار خاصی از جامعه می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشند به‌عنوان مثال همه خانواده‌ها نمی‌توانند راکت 6 میلیون تومانی و توپ و زه راکت چند صدهزار تومانی تهیه کنند.

رحیمی امکانات هیئت را تقریباً مطلوب اعلام کرد و گفت: برخی لوازم و وسایل و امکانات مانند توپ رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 44542