شناسه خبر:45242
1400/6/10 10:06:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری مراسم روزجهانی جهانگردی در هشتم مهرماه در شهر هورامان تخت با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌ها و معتمدین خبر داد.

یعقوب گویلیان در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد، اظهار کرد: بیشتر روستاهای شهرستان سروآباد توان و ظرفیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری در سطح کشور با توجه به فرهنگ غنی، معماری پلکانی، طبیعت زیبا و... را دارند.

وی افزود: ثبت جهانی هورامان رویدادی مسرت‌بخش و دستاورد بزرگی بود که نیاز است با همکاری و همدلی فرماندار و مسئولان سروآباد در راستای حفظ و حراست از این دستاورد برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه منطقه هورامان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنعت گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

فرماندار شهرستان سروآباد هم با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات موثر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جریان ثبت جهانی هورامان گفت: برای معرفی بهتر منطقه هورامان در سطح ملی و بین‌المللی اعتبار ویژه‌ای به این منظور اختصاص خواهیم داد.

یوسف‌باشی اظهار کرد: این فرمانداری آماده همکاری کامل برای برگزاری مراسم روز جهانی جهانگردی در شهر هورامان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شناسه خبر 45242