شناسه خبر:46214
1400/6/31 09:12:01

سپهرغرب، گروه خبر: آیین تجلیل از 20 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه روز سه‌شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه جنگ حق و باطل تمامی ندارد و حق هیچگاه فراموش‌شدنی نیست و کار خود را انجام می‌دهد، گفت: زمانی که امام راحل وارد ایران شد، فرمانده جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که زلزله‌ای به راه افتاده است که کسی یارای مقابله با آن را ندارد.

آیت‌الله مصطفی علما زلزله امام را به زلزله اسلام تشبیه کرد و ادامه داد: دشمنان ما همه سیاستمدار بودند و عمق کار را فهمیده و درک کرده بودند و انقلاب اسلامی در ایران را مانند یک زلزله می‌دانستند که نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس، تربیت حاج‌قاسم‌ها و هزاران سردار مانند او و همچنین 85 میلیون جمعیت کشور از برکات نظام اسلامی و انقلاب است، افزود: این دفاع مقدس و ظهور و بروز حاج‌قاسم‌ها یوم‌الله است و به تعبیر امام همه دنیا از اسلام سیلی خورد؛ به‌طوری که یکی از سیاسیون شوروی گفته بود ما هرچه می‌بافیم با یک محرم، صفر و ماه رمضان، از بین می‌رود. بنابراین امروز هر کسی که از اسلام واقعی دم بزند، پیروز است.

آیت‌الله علما ادامه داد: حاج‌قاسم بچه روستا بود و ببینید با چه چارچوبی جلو رفت و اوباما گفته بود کاش این حاج‌قاسم را که با ابرقدرت‌ها می‌نشیند و آن‌ها را متقاعد می‌کند برای 10 دقیقه می‌دیدم و امروز هم می‌بینید که سیدحسن نصرالله که یکی از طلبه‌های قم است، چطور در مقابل کشورهای قدرتمند جهان می‌ایستد و حرف‌هایش را می‌زند و ما باید سرمنشأ و مرکز این نوع تفکر را پیدا کنیم.

   امام (ره) اسلام‌شناس بود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مهم‌ترین کار امام را تغییر جهت فکری جامعه دانست و گفت: طیب حاج‌رضایی همه‌جور خلافی در زندگی‌اش مرتکب شد، اما وقتی قرار شد اعدامش کنند، به او گفتند بگو که از رئیس‌جمهور مصر پول گرفته‌ای تا برای امام کار کنی، اما طیب گفته بود با اینکه همه‌جور کاری در زندگی‌ام انجام داده‌ام، اما نمی‌توانم در مورد شخصیت امام این دروغ را بگویم و امروز همه باید بدانیم و به آیندگان هم منتقل کنیم که امام آمد و مسیرهای فکری را عوض کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید فکر کنند که امام برای چه آمد و چه اهدافی را دنبال می‌کرد، افزود: امامی که 80 سالش بود و علم سیاست هم نخوانده بود، حکومت تشکیل داد و همه این توان را از اسلام گرفته بود و ما هم باید به آیندگان منتقل کنیم که امام یک اسلام‌شناس بود که امروز هم حرف‌هایش در دنیا دست به دست می‌چرخد و سیاستمداران جهان روی سخنان ایشان تأمل و تفکر می‌کنند.

در انتهای این مراسم و بعد از سخنان رئیس‌جمهوری که به‌صورت ویدئوکنفرانس هم‌زمان در سراسر کشور پخش شد، از 10 پیشکسوت و یادگار دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شد.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و یک‌هزار و 700 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

همچنین تقدیم 850 زن شهیده، یک‌هزار و 550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آنِ کرمانشاه است.

بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه ازجمله مرصاد، بازی‌‌دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌‌الله (ص)، والفجر 10 و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و این‌ها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

شناسه خبر 46214