شناسه خبر:48483
1400/8/26 08:59:54
نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان خواستار شد:

مدیران فرهنگی باید متعهد و دغدغه‌مند باشند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: البته ما در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان مداخله نمی‌کنیم، اما تأکید داریم که مدیران حوزه‌های فرهنگی باید متعهد و دغدغه‌مند باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی روز سه‌شنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان که با حضور استاندار در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان برگزار شد، ابراز کرد: در همین ارتباط ضروری است دقت نظر و بررسی همه‌جانبه مسائل در انتصاب مدیران به‌ویژه مدیران حوزه‌های فرهنگی به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم آموزش‌وپرورش در تربیت نسل جوان و نوجوان کشور، اظهار کرد: انتخاب شایسته مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص در حوزه‌های آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه بسیار مهم و نیازمند دقت نظر و بررسی دقیق است.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته ما در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان مداخله نمی‌کنیم، اما تأکید داریم که مدیران حوزه‌های فرهنگی باید متعهد و دغدغه‌مند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سیاست ائمه جمعه عدم دخالت در انتخاب فرمانداران و مدیران اجرایی شهرستان‌ها است و امیدواریم که فرماندارانی همراه و همدل با دولت جهادی و مردمی سیزدهم برای شهرستان‌های تابعه استان همدان انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: تریبون نماز جمعه مبتنی بر عدالت‌محوری، مطالبه‌گری و مبارزه با فساد بوده و صحبت‌های ائمه جمعه در این تریبون نیز بر پایه و اساس همین رویکرد و مبنا است.

امام‌جمعه همدان گفت: ائمه جمعه استان همدان در دولت گذشته نیز هیچگاه مدیران را تخریب نکردند و همواره مطالبه‌گری دلسوزانه را از طریق تریبون نماز جمعه در دستور کار قرار داده و پیگیری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: حمایت از دولت وظیفه‌ای همگانی است و همه ما براساس زمینه‌سازی برای خدمت صادقانه به مردم، از مدیران و دولت‌مردان حمایت می‌کنیم.

استاندار همدان نیز با تأکید بر اینکه دوران پشت میز نشینی تمام شده است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به‌صورت میدانی و حضوری مسائل و مشکلات مردم را پیگیری و برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: سنگر نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است، به‌نحوی که از مهم‌ترین پایگاه‌ها و تریبون‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه همواره مورد تجزیه و تحلیل رسانه‌ها و سیاسیون خارجی قرار دارد، اظهار کرد: سیاست‌ها و مناسبات کشور با محوریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مشخص و از طریق تریبون‌های نماز جمعه برای مردم و افکار عمومی تبیین و تشریح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام‌جمعه نماد فرهنگی یک شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: نماینده ولی فقیه جایگاه پدر معنوی را در سطح استان دارد و دیدگاه‌ها و رهنمودهای وی به‌عنوان محور فعالیت‌ها و برنامه‌ها، مورد توجه و عنایت همه قرار دارد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه حمایت نماینده ولی فقیه در استان همدان از دولت برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: شورای فرهنگ عمومی نهادی برای تصمیم‌گیری در بخش‌های زیربنایی است و تشکیل مستمر و مرتب جلسات شورا برای تصمیم‌گیری بهتر در حوزه‌های مختلف به‌خصوص موضوعات فرهنگی، بسیار اهمیت دارد.

قاسمی‌فرزاد گفت: حضور اعضای شورای اداری استان و شهرستان‌ها در آیین باشکوه نماز جمعه برای حل مشکلات مردم بسیار مهم است و مسئولان می‌توانند قبل از خطبه‌های نماز جمعه با حضور در جمع نمازگزاران، مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کنند.

استاندار همدان با اشاره به دیدار اخیر خود با آیت‌الله نوری همدانی، اظهار کرد: از ایشان برای سفر به استان همدان (دیار خودشان) دعوت کردم که معظم‌له با استقبال از این دعوت، آمادگی خود را برای حضور در همدان اعلام کرده و گفتند در نخستین فرصت (پس از بهبود شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا) به دیار همدان سفر می‌کند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با بیان اینکه انتقادات و پیشنهادات ائمه جمعه را با هدف رفع مشکلات مردم به جان می‌خریم، گفت: انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را با وسواس و دقت خاصی انجام می‌دهیم و بومی بودن و تخصص و تعهد افراد از اولویت‌های ما در این زمینه است.

استاندار همدان افزود: مدیران باید پشت میز نشینی را فراموش کنند و با حضور میدانی و مستقیم در میان مردم، حل‌وفصل مسائل و مشکلات را برای خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: در این زمینه تمرکززدایی در عرصه مدیریت و تصمیم‌گیری ازجمله اولویت‌های محوری ما در مدیریت کلان و ارشد اجرایی استان همدان است.

شناسه خبر 48483