شناسه خبر:48928
1400/9/6 09:11:41
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان تأکید کرد:

برخورد قاطع با تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 150 تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده، از برخورد قاطع یگان حفاظت اراضی کشاورزی با متخلفان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی امور اراضی کشاورزی استان همدان، سرهنگ جواد کرمی با تأکید بر نقش خاک در امنیت غذایی کشور، گفت: خاک چنان مهم است که با تغییر کاربری هر هکتار از اراضی، امنیت غذایی 20 نفر به خطر می‌افتد. از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک‌هزار و 150 تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است که توسط نیروهای یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان به کلیه این موارد جهت جلوگیری از ادامه عملیات اخطار داده شده است. از این تعداد چندین مورد توقف عملیات صورت گرفته تا با مراجعه به امور اراضی شهرستان مربوطه و پس از طی عملیات قانونی، مشخص شود که تغییرات ادامه یابد یا تخریب انجام شود و به حالت اولیه بازگردد.

همچنین حدود 185 مورد منجر به تخریب و قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مجاز شد که در این بین همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت‌وساز با اختلافی نزدیک، بیشترین آمار تخریب و قلع‌وقمع را به خود اختصاص داده‌اند. تخریب و قلع‌وقمع صورت‌گرفته با همکاری عوامل انتظامی و راهداری شهرستان‌ها صورت گرفته است.

همدان می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند 131 موارد تغییر کاربری غیر مجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند، گفت: طی هشت ماه نخست سال حدود یک‌هزار و 150 مورد اخبار ساخت‌وساز غیر مجاز به سامانه 131 یگان حفاظت امور اراضی گزارش شده است که از این تعداد حدود 350 مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه 131 بوده و باقی موارد توسط مأمورین گشت ویژه 131 یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی شد و برابر مقررات اقدامات قانونی صورت گرفته است.

شناسه خبر 48928