شناسه خبر:49197
1400/9/11 10:24:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌ کل دادگستری استان مرکزی گفت: هر مددجوی کمیته امداد که شناسنامه‌دار است، درصورت مراجعه به دادگستری با رعایت بی‌طرفی و موارد قضائی مورد حمایت حقوقی عدلیه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی ظهر روز گذشته در حاشیه جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری و کمیته امداد با حضور معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام مقدس اسلامی ما بر پایه حضور محرومین و مستضعفین تشکیل شد، روی پای خود ایستاده و ادامه خواهد داد.

وی افزود: یکی از یادگاران شایسته امام (ره) کمیته امداد است که وظایف و مسئولیت‌های گسترده‌ای دارد؛ امروز تفاهم‌نامه‌ای با حضور مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی امضا شد تا ایفای وظایف که در برابر مددجویان داشتیم و تاکنون انجام می‌دادیم، به‌صورت نظام‌مند و با برنامه اجرا شود.

رئیس‌ کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: هر مددجوی کمیته امداد که شناسنامه‌دار است، درصورت مراجعه به دادگستری با رعایت بی‌طرفی و موارد قضائی مورد حمایت حقوقی عدلیه قرار گیرد.

موسوی ادامه داد: این کار انجام می‌شود تا این قشر به‌دلیل اینکه توانایی مالی نداشته و امکان گرفتن وکیل ندارند، مورد ظلم قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: محور تفاهم‌نامه این است که در راستای توانمندسازی و رفع محرومیت و فقر، اگر مددجویی مرتکب جرمی شد و مجرمیت وی احراز شد، در محکومیت‌ها مجازات جایگزین حبس لحاظ شود تا سرپرستان خانواده دارای محرومیت زندانی نشود و محکومیت فشار بیشتری به خانواده وارد نکند.

رئیس‌ کل دادگستری استان مرکزی گفت: محور تفاهم‌نامه حمایت حقوقی و قضائی از مددجویان است که با تشکیل دبیرخانه مفاد آن عملیاتی خواهد شد.

 

شناسه خبر 49197