شناسه خبر:49432
1400/9/17 09:08:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تهیه اطلس رسانه‌ای استان با درنظر گرفتن قدرت و ضریب نفوذ هر رسانه اقدام کند.

مهدی باب‌الحوائجی روز سه‌شنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان همدان افزود: درصورت پی بردن به ضریب نفوذ و عمق هر رسانه در هر نقطه‌ای از استان، می‌توان برای معضلات و مشکلات آن منطقه علاوه‌بر استفاده از توان سازمان تبلیغات اسلامی، از ظرفیت رسانه نیز بهره گرفت.

وی بیان کرد: هنگام تهیه اطلس نشریه استان علاوه‌بر رسانه‌های دارای مجوز، باید ضریب نفوذ رسانه‌های فاقد مجوز و غیر رسمی و حرکت و خط مشی آن‌ها را نیز ارزیابی کرد تا جایگاه نظارتی و حاکمیتی مسئولان در برخورد با رسانه‌های غیر رسمی نیز مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در توضیح دستورالعمل اجرایی بند (چ) ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور هم گفت: طبق این ماده همه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف‌اند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را طی قرارداد مشخص با صداوسیما صرف تولید برنامه با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کنند.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه این اعتبار برای انجام کارهای روزمره صداوسیما نیست، ادامه داد: صداوسیما باید براساس اولویت‌ها و نیازهای هر دستگاهی برنامه براساس تقویم و زمان‌بندی مشخص تهیه، تولید و پخش کند.

وی مثال زد: برای نمونه برای آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق که یکی از دغدغه‌های اصلی در استان به‌شمار می‌رود، می‌توان برنامه‌هایی تهیه و پخش کرد تا بتوان آمارها را نزولی و کاهشی کرد؛ یعنی هزینه‌کرد اعتبارات در این سرفصل باید هدفمند و نتیجه‌بخش باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: پس از ردوبدل شدن توافقنامه بین دستگاه اجرایی و صداوسیما باید براساس یک نظام‌نامه مشخص بدانیم چه برنامه اقناعی صداوسیما باید در راستای اهداف و سیاست‌های دولت و رفع نیازهای استان تولید کند.

باب‌الحوائجی اضافه کرد: بنابراین صداوسیما باید برنامه‌هایی براساس نیازهای دستگاه در بخش‌های مختلف آموزشی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی تولید کند تا مخاطبان این رسانه با دیدن این برنامه‌ها به سمت و سوی اهداف ما بروند.

وی اظهار کرد: هرچند نتیجه تولید برنامه‌های فرهنگی در بلندمدت آشکار می‌شود، با این وجود باید اعتبارات پیش‌بینی شده در بنده «چ» ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور هدفمند هزینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برنامه‌های تهیه‌شده از سوی صداوسیما برای دستگاه‌های اجرایی باید منتج به برندسازی همدان شود، یعنی هر برنامه و جشنواره‌ای نتیجه‌اش معرفی همدان در سطح ملی و بین‌المللی باشد.

باب‌الحواجی با تأکید بر اینکه برندسازی از استان در برنامه همه دستگاه‌ها باشد، افزود: همدان را با همه زیبایی‌ها و ظرفیت‌های موجود باید معرفی کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان نیز گفت: به‌منظور ترغیب اقشار مختلف جامعه، تزریق واکسن کرونا در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه باید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود.

«مازیار عبدی» افزود: طرح مدیریت هوشمند یک ترغیب سیستماتیک در حوزه مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود که خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پرهیز از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری بیماری کرونا بسیار خطرناک و ممکن است موجب اوج‌گیری آمار مبتلایان به این بیماری شود.

مشاور رسانه‌ای استاندار همدان افزود: با توجه به بهبود شرایط کرونایی نسبت به چند ماه گذشته و افزایش چشمگیر آمار واکسیناسیون، مردم می‌توانند به سمت عادی‌سازی مناسبات اجتماعی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: عادی‌سازی مناسبات اجتمایی باید با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با تأکید بر نقش مهم رسانه در قطع زنجیره کرونا، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتقال صحیح مفاهیم در قالب فناوری‌های به‌روز اطلاع‌رسانی، در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا اقدام کنند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان ادامه داد: جنبه رسانه‌ای مطالب و نحوه ارائه محتوا، در حوزه ضرورت واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

عبدی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای تولید محتوای علمی و اثرگذار اقدام کند و این محتوا را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی اظهار کرد: استفاده از تبلیغات محیطی فضای شهری برای انتقال محتوای رسانه‌ای بسیار مؤثر است.

مشاور رسانه‌ای استاندار همدان گفت: ایمنی دسته‌جمعی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون شرط لازم برای بهبود شرایط و مهار بیماری کرونا است.

وی اظهار کرد: تحقق موضوع مهم قطع زنجیره کرونا نیازمند مشارکت و همکاری مردم در واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شناسه خبر 49432