شناسه خبر:50008
1400/9/29 09:51:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: حفظ سرمایه دامی از جمله مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است و 60 درصد جمعیت دامی دهلران علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شدند.

ایوب دارابی گفت: حفظ سرمایه دامی از جمله مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است و در این راستا هم برنامه‌های آموزشی و هم برنامه‌های پیشگیری انجام خواهد شد.

وی افزود: تشریح نکات آموزشی در مورد بیماری‌ها، روش‌های صحیح مصرف داروها، آموزش زمان مناسب تزریق واکسن‌ها و نکات مهم در جلوگیری از سقط جنین در دام‌ها از جمله موضوعاتی است که در کلاس‌های آموزشی به آنها تأکید می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران با بیان اینکه برخی از این کلاس‌های آموزشی با همکای جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف شهرستان انجام می‌شود، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این کلاس‌ها از مسائل مورد نظر ما است و استقبال دامداران از این کلاس‌ها مطلوب است.

دارابی همچنین به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از تلفات و حفظ سرمایه دامی پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر عملیات مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در دستور کار این شبکه است.

وی با بیان اینکه این عملیات عمدتاً در کانون‌های بیماری سنوات گذشته و با اولویت مکان‌های با تراکم بالای دام انجام خواهد شد گفت: شصت درصد جمعیت دامی شهرستان در این راستا تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار گرفتند.

شناسه خبر 50008