شناسه خبر:50691
1400/10/14 10:27:06
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد:

جریمه 5 میلیارد ریالی احتکار لوازم خانگی در ملایر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه پنج میلیارد ریالی احتکار لوازم خانگی در ملایر خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان، داریوش جودکی با اشاره به جریمه پنج میلیارد ریالی احتکار لوازم خانگی در ملایر، ابراز کرد: این پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر رسیدگی شد؛ عدم ثبت موجودی انبار در سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت، احتکار محسوب می‌شود و مستوجب جریمه نقدی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: اعلام موجودی کالا توسط واحد‌های مصرحه در تبصره 1 ماده 60 قانون نظام صنفی از مسلمات وظایف فرد صنفی به‌منظور اطلاع متولیان تنظیم بازار از چگونگی وضعیت کالاها در سطح انبارها و مراکز عرضه است.

وی عنوان کرد: کار مذکور علاوه‌بر ایجاد امنیت روانی بازار، ثبات و شفاف‌سازی قیمت‌ها و درنهایت کنترل بازار را در پی دارد. در همین خصوص فردی که مقادیر زیادی لوازم خانگی به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال در یک انبار نگهداری می‌کرد، حسب گزارش اداره صمت ملایر به‌دلیل عدم ثبت در سامانه به تعزیرات حکومتی معرفی شد. شعبه هیئت این شهرستان پس از احراز تخلف احتکار، متهم را علاوه‌بر الزام به فروش کالا در شبکه رسمی با نظارت اداره صمت ملایر، پس از تأیید تجدید نظر، به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و 315 میلیون و 625 هزار ریال در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اذعان کرد: مبلغ یک میلیارد و 720 میلیون ریال از این جریمه وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده و مابقی رأی نیز در اجرای احکام این شهرستان درحال اجرا است.

وی گفت: ضمن تشکر از مردم عزیز و فهیم بابت همکاری با ما، تقاضا داریم موارد تخلف را به تلفن 32523442 اداره کل، تلفن گویای 124 و سامانه www.124.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی 300000135 و تارنمای t135.ir. اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

شناسه خبر 50691