شناسه خبر:53078
1400/12/14 11:18:15

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی با بیان اینکه پروژه 8100 واحد اراک نخستین طرح هماهنگ با اوقاف و امور خیریه در کشور است، گفت: این مشارکت الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه در آیین آغاز عملیات اجرایی 20 هزار واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن استان مرکزی که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، اظهار کرد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در مجموع ساخت 20 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز خواهد شد که از این تعداد 8 هزار واحد در اراک ساخته می‌شود.

وی افزود: ساخت مسکن یک امر بین دستگاهی است و نهادهای مختلفی باید دست به دست هم بدهند و در این مهم مشارکت کنند تا هرچه سریع‌تر تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه پروژه 8100 واحد اراک نخستین طرح هماهنگ با اوقاف و امور خیریه در کشور است، گفت: این مشارکت الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل خواهد شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: سبد مسکن در کشور باید متنوع باشد که همه اقشار توانایی استفاده از مسکن متناسب با نیاز خود را داشته باشند، در برخی شهرستان‌ها محدودیتی برای عرضه مسکن در چارچوب مصوبات و سیاست‌های دولت نداریم،تعدادی از طرح‌های مسکونی نیمه تمام استان هم در نشست شورای مسکن بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه سوالات و ابهاماتی در خصوص این طرح بود که در یک نشست ویژه بررسی و مشروح آن به طور کامل پیاده شد، گفت: متقاضیان می‌توانند برای دریافت پاسخ ابهامات خود مشروح این نشست را از طریق پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی و سایر منابع منتشر شده مطالعه کنند.

احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت حدود 8 هزار واحد مسکونی در تمام شهرهای استان آغاز شده که این واحدها با پیشرفت‌های متفاوت و با فناوری‌های نوین در حال ساخت است.

به گفته وی پس از ابلاع جهش تولید مسکن، کارگروه شناسایی زمین در استان تشکیل و 492 هکتار زمین برای ساخت 29 هزار واحد مسکونی شناسایی و احصا شده است.

شناسه خبر 53078