شناسه خبر:54044
1401/1/22 10:27:14

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند از کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای 44 نفر از داوطلبان جویای کار در شهرستان نهاوند براساس طرح نذر اشتغال خبر داد.

علی کیانی اظهار کرد: طرح نذر اشتغال طرحی است که با توجه به تفاهم‌نامه با بانک رسالت، خیرین موافق طرح در بانک رسالت افتتاح و فعالیت حساب انجام می‌دهند و با حفظ موجودیشان، امتیاز میانگین حسابشان یا امتیاز ناشی از آن را در اختیار هلال‌احمر قرار می‌دهند و براساس آن متقاضیان برای دریافت وام به بانک رسالت معرفی می‌شوند.

وی افزود: براساس این طرح کارآفرینان موفق یا راهبران شغلی نسبت به آموزش و مهارت‌گیری متقاضیان جویای کار اقدام می‌کنند.

کیانی ادامه داد: همچنین در طرح نذر اشتغال وام در اختیار متقاضی قرار نمی‌گیرد، بلکه وام به حساب تولیدکننده‌ ابزار واریز می‌شود و تولیدکننده نیز ابزار و لوازم کار را در اختیار فرد یا افراد متقاضی کار قرار می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند یادآوری کرد: طرح نذر اشتغال از سال گذشته در شهرستان نهاوند شروع شده و تاکنون برای 44 نفر از متقاضیان جویای کار در شهرستان اشتغال‌ ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌های ایجادشده با اعطای وام 510 میلیون تومانی از محل وام‌های این طرح انجام شده، تأکید کرد: مشاغل ایجادشده شامل قالی‌بافی، خیاطی، زنبورداری، گلخانه، پرورش و نگهداری مرغ محلی تخم‌گذار، صنایع دستی و هنری هستند.

شناسه خبر 54044