شناسه خبر:56293
1401/3/18 09:22:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگشت داشته شود تا دیگر واحدهای تولیدی استان از این ظرفیت استفاده کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر روز گذشته در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: دو واحد گلخانه‌ای، یک واحد تولیدکننده بذر و یک واحد مرغداری در زمینه مالی دچار مشکل شده‌اند که با مساعدت اعضای ستاد تسهیل راهکارهای گره‌گشایی از آن‌ها ارائه شد تا بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه یک طرح گلخانه در نهاوند نیز برای بررسی بیشتر به جهاد کشاورزی استان همدان ارجاع داده شد، گفت: تمام تلاش این ستاد رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان است تا چرخ تولید در استان همدان شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 95 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده است، افزود: با همکاری مؤثر بین دستگاه‌های اجرایی استان و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری پیگیری و حل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد واحدهای تولیدی استان در کنار تولید به صرفه‌جویی در منابع دولتی نیز توجه داشته باشند، گفت: در شرایط تحریم واردات کالاهایی که مشابه‌ داخلی دارند، توجیهی ندارد و هزینه‌های شرکت‌های تولیدی باید منطقی باشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تولیدکنندگان با خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور و تحقق شعار سال دارند، اضافه کرد: اعطای تسهیلات باید با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد.‌

وی ادامه داد: پنج واحد تحقیقات بذر اصلاح‌شده در سطح استان وجود دارد که از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان درخواست کرده‌اند تا بانک کشاورزی در راستای دریافت اقساط و بدهی شرکت‌ها، مساعدت داشته‌ باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده‌ بذر ملزم به تسویه تسهیلات متناسب با درآمد به شرط فروش محصول و بازپرداخت آن حداکثر تا سقف یک سال هستند اظهار کرد: تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگشت داشته شود تا دیگر واحدهای تولیدی استان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: دولت احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال را در اولویت کاری خود قرار داده و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این رابطه فعال‌تر از گذشته عمل کنند.

شناسه خبر 56293