شناسه خبر:58708
1401/5/22 09:12:36
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه مطرح کرد:

قوانین دست‌پاگیر مانعی جدی برای توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: قوانین به‌سرعت درحال افزایش بوده و باعث دردسر برای تولیدکنندگان است؛ هرچه قوانین کمتر و شفاف‌تر باشد، مشکلات نیز کمتر خواهد بود.

کیوان کاشفی صبح روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با هدف بررسی و رفع موانع در حوزه تولید و تجارت در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه با حضور رئیس خانه صنعت و معدن استان، رئیس سازمان برنامه بودجه و رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه قبلاً فضای تولید سهولت بیشتری داشت، اظهار کرد: در گذشته نیاز نبود سازمان بازرسی زیاد در تولید دخالت کند، اما اکنون عواملی باعث شده که سازمان بازرسی بیشتر به این حوزه ورود کند.

وی افزود: در 30 سال گذشته به‌نوعی بی‌اعتمادی در دولت‌ها نسبت به بخش خصوصی افزایش یافته و سعی کرده‌اند با مداخلاتی به زعم خود عدالت اجتماعی را محقق کنند که نتیجه آن کوچک شدن بخش خصوصی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه راهکار این مشکلات را کاهش قوانین و مقررات و جلوگیری از صدور قوانین و بخشنامه‌های زائد و دست‌وپاگیر دانست و گفت: قوانین به‌سرعت درحال افزایش است و باعث دردسر تولیدکنندگان و نهادی چون سازمان بازرسی خواهد شد و وظیفه آن را سخت خواهد کرد؛ چون مدام بر اجرای این قوانین باید نظارت کند و این امر موجب ایجاد یک اکوسیستم سنگین در تولید کشور خواهد شد که هرچه قوانین کمتر و شفاف‌تر باشد، مشکلات نیز کمتر خواهد بود.

کاشفی همچنین تغییر مداوم قوانین تجاری را یکی دیگر از مشکلات و از عوامل ایجاد راه‌های موازی برای دور زدن قوانین بیان کرد که منجر به فساد می‌شود.

شناسه خبر 58708