شناسه خبر:58816
1401/5/24 10:29:41

فرماندار رزن ضمن انتقاد از اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مبنی بر استخدام یک نفر، گفت: اداره منابع طبیعی در جذب اعتبارات در سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است.

 علی اصغر غفاری‌آثار یکشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رزن، اعتبارات شهرستان رزن در سالجاری را بالغ بر 72 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل، متوازن، نفت گاز و استانی برای شهرستان رزن اختصاص یافته است.

وی افزود: اولویت‌امسال شهرستان رزن در تخصیص اعتبارات توجه به مناطق کم برخوردار است.

فرماندار رزن در ادامه، مهم‌ترین ویژگی توزیع بودجه را اثر بخش آن عنوان کرد و افزود: بودجه باید به نحوی توزیع شود که مشکلات اقشار مختلف مردم حل کند و از طرفی بیشتر افراد جامع از آن برخوردار باشند.

غفاری‌آثار یکی از مشکلات شهرستان رزن به ویژه در روستاها را کمبود زمین عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل امسال اعتبار خوبی برای بازنگری طرح هادی در روستاها پیش بینی شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، بهسازی معابر توجه به حمل نقل جاده‌ای، اصلاح نقاط حادثه خیز، اجرای روکش آسفالت و خط کشی محورهای مواصلاتی از دیگر ا، لویت‌های توزیع اعتبارات شهرستان عنوان کرد و گفت: از محل اعتبارات ملی، استانی بیش از 24 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب بهداشتی مردم پیش بینی شده است

فرماندار رزن ضمن انتقاد از اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مبنی بر استخدام یک نفر به عنوان مسئول اداره ورزشی و جوانان بخش سردرود از جنوب استان گفت: در سفر چند ماه پیش مدیر کل اسبق ورزش و جوانان استان به شهرستان قرار شد یک نفر از بخش سردرود به عنوان نمایندگی اداره ورزش و جوانان استخدام شود که حالا می‌خواهند یک نفر غیر بومی استخدام کنند که ما مخالف هستیم.

غفاری‌آثار ادامه داد: هم اکنون اداره ورزش و جوانان شهرستان رزن به علت منتقل شدن کارمندانش به استان خالی از کارمندان است و از طرفی به علت پر بودن چارت سازمانی اجازه استخدام جدید صادر نمی‌شود اگر فرد غیر بومی دیگر استخدام شود بعد چند سال او هم به زادگاهش منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده اجازه استخدام نیروهای غیر بومی در ادارات دولتی شهرستان رزن را نخواهیم داد.

فرماندار رزن در ادامه، افزود: امسال به اداراتی که سال گذشته در جذب اعتبارات موفق بودن اعتبار ویژه تخصیص داده می‌شود

غفاری‌آثار با بیان اینکه اداره منابع طبیعی در جذب اعتبارات در سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است؛ گفت: تا تکلیف اعتبارات تخصیص داده شده با این اداره در سال گذشته مشخص نشود ریالی اعتبار به اداره منابع طبیعی شهرستان رزن تخصیص نخواهد یافت.

وی از اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان رزن در سفر رئیس محترم جمهور به استان همدان برای پروژه‌های نیمه تمام شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این 600 میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات برای 10 طرح مهم تولیدی شهرستان رزن اعتبار پیش بینی شده است.

فرماندار رزن تصریح کرد: در مجموع از 3 محل، سفر رئیس جمهور به استان همدان، اعتبارات شهرستان رزن و اعتبار ملی جذب شده توسط نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی بیش از یک هزار و 317 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رزن اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه، از تأمین بیش از 95 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مرمت قنوات دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در مرحله اول برای بهسازی و مرمت 46 رشته قنات تخصیص خواهد یافت.

حسن لطفی با عنوان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات کافی از نحوه توزیع بودجه در دستگاه اداری خود داشته باشند؛ گفت: برنامه ریزی مناسب برای جذب اعتبار و هزینه کرد اعتبار نیز باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

 

شناسه خبر 58816