شناسه خبر:59084
1401/5/31 09:15:06

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه همه قومیت‌ها و مذاهب استان در دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز در کنار یکدیگر به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، گفت: این وفاق و همدلی مردم استان کرمانشاه در دنیا بی‌نظیر است، بنابراین تلاش می‌کنیم کرمانشاه را به‌عنوان «استان وحدت» ثبت کنیم.

«بهمن امیری‌مقدم» شنبه‌شب در آیین گرامیداشت خانواده شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان که به میزبانی مجتبی بخشی‌پور نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی و با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اصحاب رسانه استان در شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزار شد، افزود: کرمانشاه استانی است که جنگ تحمیلی در آن آغاز شد و خاتمه پیدا کرد، بنابراین برخی از شهرهای ما دو بار تخریب شدند و زیر بمباران مستقیم دشمن قرار داشت.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اگر عظمتی داریم به‌واسطه شهدا، جانبازان و آزادگان است، گفت: این عزیزان حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند، چراکه در عملیات مرصاد هم 11 یگان مردمی در برابر منافقین مانع پیشروی آن‌ها شدند و جانانه از آب و خاکشان دفاع کردند.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار صحت، دقت و سرعت را از اولویت‌های کار خبرنگاران عنوان کرد و افزود: اینکه کلامی را بعد از بررسی بیان کنید و با آبروی مؤمن هم بازی نکنید، کلام خدا و تأکید روایات اهل بیت (ع) است؛ چراکه امروز اتفاقاتی در شبکه‌های مجازی می‌افتد که زیبنده ما نیست، بنابراین خبرنگاران باید این شاخصه‌ها را در خود تقویت کنند.

امیری‌مقدم بر ارتقای جایگاه استان کرمانشاه و معرفی شایسته آن توسط خبرنگاران نیز تأکید و در ادامه اظهار کرد: بیکاری در استان کرمانشاه به 50 سال قبل برمی‌گردد که شهرهای ما را یکی یکی گرفتند و منجر به عقب‌ماندگی آن‌ها شدند؛ بنابراین امروز تکلیف داریم تا این مشکلات را حل کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه جوانان شغل و زندگی ندارند و نباید نسبت نسبت به آینده ناامید باشند، گفت: بارها اعلام کردم هر مدیری که دغدغه اشتغال مردمش را نداشته باشد، در دولت سیزدهم جایگاهی ندارد.

وی یادآوری کرد: در سفر رئیس‌جمهور 33 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های استان مصوب کردیم که دو مرحله آن به‌زودی وارد استان می‌شود تا پروژه‌های بالای 50 درصد را به نتجیه برسانیم.

شناسه خبر 59084