شناسه خبر:61592
1401/8/1 00:06:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 21 هزار و 103 نفرساعت آموزش مهارتی در رشته‌های مختلف به 92 نفر از توانیابان این استان در نیمه نخست سال جاری ارائه شد.

وهب مختاران روز شنبه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی معلولان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان متناسب با توانایی‌های این قشر ارائه شده است، تشریح کرد: این تعداد معلول با همکاری آموزشگاه‌های دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای در هشت دوره آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت کردند.

وی رشته‌های آموزشی در سال جاری را سفالگری در دو رشته به روش پایی و دستی، طراحی کاشی، دوزنده کیف چرم و متصدی معاملات املاک اعلام کرد و افزود: کارور حکاکی و برش چوب با لیزر از دیگر رشته‌های آموزش داده شده است که در ساخت انواع لوازم تزئینی، انواع لوازم آشپزخانه، هدایای تبلیغاتی و انواع ست‌های اداری کاربرد دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، کشف استعدادهای برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، آگاهی‌بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین آن‌ها را از مهم‌ترین اهداف برگزاری کلاس‌های فنی وحرفه‌ای دانست.

مختاران با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این معلولان آماده به‌کارگیری در واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی هستند، تصریح کرد: براساس تبصره ماده 13 قانون حمایت از حقوق معلولان، کارفرمایانی که در استان معلولان را به‌کار گیرند، از حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می‌شوند.

وی گفت: مردم، مسئولان، مدیران و کارفرمایان با توجه به توانایی‌های افراد دارای معلولیت، باید زمینه مشارکت آن‌ها در جامعه مانند دیگر افراد را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از دوزنده کیف اداری و مردانه چرمی، دستیار کاکتوس کار، سازنده تولیدات چرمی دست دوز، سازنده زیورآلات سفالی، سبزی‌آرایی، سفره‌آرایی و میوه‌آرایی به‌عنوان مهارت‌های آموزش داده شده در سال گذشته نام برد.

شناسه خبر 61592