شناسه خبر:62744
1401/8/29 00:42:53

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دولت در کمترین زمان ممکن باید ساز و کار دقیق و مشخصی را برای اعتراض‌های مردمی فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی روز شنبه در آئیین افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی 2 بیان کرد: باید فکری برای روش و چگونگی اعتراض‌ها کرد تا هنگام دادن فراخوان، معترضان در محل گردآمده و ضمن تامین امنیت آن‌ها به دغدغه، شبهات و گلایه‌مندی‌های آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها پاسخ داد.

وی گفت: بسیاری از بسیجیان در فراخوان‌های ضد انقلاب برای تامین امنیت مردم حضور یافتند اما سوال من این است که بانوان با چند نفر از دخترانی که کشف حجاب کردند رفیق شدند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تصریح کرد: در جریان بروز ناآرامی‌ها وقت دعوا و شکاف اجتماعی و برخورد سخت نیست و بدانید که دشمن دنبال برخورد سخت مردم با سلایق و افکار مختلف با یکدیگر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی تاکید کرد: مراقب باشید تحت القائات رسانه دشمن قرار نگیرد و گلایه‌مندی و اعتراض‌ها مبتنی بر تحلیل خودمان باشد.

وی گفت: در این روزها مظلومیت‌هایی بسیج بیشتر نمایان شد اما این مظلومیت‌ها و قضاوت‌ها نباید جهادگران را در طی این مسیر نورانی ضعیف کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: شما برای قضاوت شخص کار نمی‌کنید بلکه برای رضای خدا و خدمت به مردم کار می‌کنید بنابراین ساکنان این جامعه ایمانی از ملامت‌ها نمی‌ترسند.

‌ حجت‌الاسلام و المسلمین رشعبانی اضافه کرد: حمله به بسیج و به شهادت رساندن آن‌ها توسط معدود اغتشاشگر، داستان پُر تکرار تاریخ است و نباید نگران بود چراکه این حجاب به سادگی به دست ما نرسیده و آرمان‌ها در این مسیر فدا شدند بنابراین قوی بودن در مسیر حق باید مورد توجه باشد.

وی افزود: آشوبگر و حمل‌کنندگان سلاح گرم با جوان معترضی که قصد تخریب اموال عمومی را ندارد متفاوت است باید با طیف دوم صحبت کرد تا به سمت دشمن نرود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار کرد: جهادگران بسیجی بارهای بر زمین مانده در چهل سال گذشته را برداشتند و خلاء‌ها و کوتاهی‌های رخ داده از سوی برخی مسئولان را با حضور به موقع جیران کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی اضافه کرد: جریان نفاق و استکبار جبهه مقابل نظام اسلامی است در طول چهل سال گذشته واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی ما را به درستی درک نکرده و به عظمت کشورمان پی نبرده است.

وی ادامه داد: دشمنان در جریان اتفاق‌های اخیر به قدری در فضای رسانه ای دروغ گفتند که به مثابه یک فرد روانی، دروغ خودشان را باور کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: هر چند جریان‌ها و حوادث اخیر مشکلاتی را برای کشور رقم زد اما مزیت‌هایی نیز به همراه داشت برای نمونه مردم می‌بینند که بین آنچه که رسانه دشمن بیان می‌کند با واقعیت‌های اجتماعی، شکاف و تفاوت فاحش وجود دارد..

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی بیان کرد: آنهایی که فضای رسانه‌ای از جمله اینستاگرام را دنبال می‌کنند برایشان اینگونه تلقی می‌شود که نظام از بین رفته بسیاری از مسئولان ساک را بسته و فرار کردند در حالیکه ین خبرها نیست.

وی گفت: کار جهادی تنها ساختن خانه، انجام کارهای عمرانی و دستگیری از محرومان نیست بلکه در کنار این کارهای بزرگ و شایسته، امروز یکی از اولویت‌های جهادگران بسیجی برجسته کردن و تبیین واقعیت‌ها در این شرایط است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: شما بسیجیان باید به مردم بگویید که بین آنچه که دشمن بیان می‌کند با واقعیت‌ها فاصله زیادی وجود دارد چرا که این کار سبب ایجاد امید در مردم و نقطه ضعف بزرگ دشمن و تحلیل ضعیف دشمن از واقعیت‌های کشورمان را نمایان می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کرد ادامه داد: کشورمان با مشکلات معیشتی و اقتصادی و مدیریتی مواجه است و دشمن با برجسته کردن این مشکلات سبب ایجاد و یاس و ناامیدی شده است و دشمن هنرمندانه با شیطنت نقاط ضعف را برجسته کرده که خودی‌ها هم ناامید می‌شوند.

وی تاکید کرد: به‌گفته رهبری فرزانه انقلاب، جهاد تبیین فوری و قطعی است و کارهای عمرانی و محرومیت‌زدایی بخشی از جهاد تبیین است اما کافی نیست و امروز باید با برادران و خواهران دارای شبهه که تحت تاثیر فراخوان‌ها قرار گرفتند حرف زد.

  بره‌برداری از 68 طرح با اعتباری افزون بر 350 میلیارد ریال در هفته بسیج

استاندار همدان گفت: 68 طرح با اعتباری افزون بر 350 میلیارد ریال و همزمان با هفته بسیج در شهرستان‌های مختلف به ویژه روستاها و مناطق محروم این استان بهره برداری می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف شامل، ساخت مسکن محرومان، آبرسانی، اهدای جهیزیه به نوعروسان، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک‌های آموزشی و معیشتی به خانواده‌های نیازمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی بسیج سازندگی در کنار دیگر ماموریت‌های محوله به این نیرو، از برکات و ثمره شکل گیری نیروی مقاومت بسیج به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیج این شجره طیبه مایه خیر و برکت است اظهار داشت: نیروی مقاومت بسیج با فرمان امام راحل (ره) تشکیل شد و پس از آن بسیجیان با حضور در هر صحنه ای معجزه آفریدند.

نماینده عالی دولت در استان همدان بیان کرد: بسیجیان در کنار دیگر نیروهای نظامی در جنگ هشت ساله نگذاشتند یک کلمه از حرف‌های صدام به کرسی بنشیند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه صحبت‌های امام راحل (ره)مبنی بر اینکه «بسیج پاره تن مردم است» هیچگاه از ذهن مردم پاک نمی شود، افزود: بسیج جزئی از وجود ما است و کینه دشمن از بسیج به خاطر این است که بسیجیان نظام اسلامی را حفظ کردند.

وی تصریح کرد: دشمن بر این باور است که با صرف پول و تامین اسلحه می‌تواند نظام اسلامی را دچار مشکل کند در حالیکه بگفته امام راحل (ره) «این انقلاب صاحب دارد و به آن گزنده نمی رسد و به دست صاحب الزمان (عج) می‌رسد البته زحمت ما را در برخی جاها زیاد می‌کنند.

استاندار همدان ادامه داد: با حضور موثر بسیج حرکات مذبوحانه دشمن در میدان نبرد خنثی شد و پول حرام مرتجعان منطقه و مزدوری منافقان راه به جایی نبرد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: هر چند نقش مزدوری منافقان برای ما شناخته شده بود اما برخی جوانان این موضوع را نمی دانستند که در جریان‌های اخیر آلوده بودن دست‌های این افراد به خون افراد بی‌گناه بیشتر مشخص و این افراد را بهتر شناختند،

وی با تاکید بر اینکه امروز منافقان اسلحه به دست وارد میدان نبرد شدند گفت: حضور بسیج در کنار دیگر نیروها موجب خنثی شدن این توطئه‌ها شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان هم گفت: برخی مواقع افرادی نقدهایی مبنی بر پای کار نبودن نیروی مقاومت بسیج همانند دوران جنگ تحمیلی مطرح می‌شود در حالیکه تنها ماموریت‌های بسیجح نسبت به دوران اول انقلاب تغییر کرده است.

سردار مظاهر مجیدی افزود: تاسیس نیروی مقاومت بسیج نشان از درایت و زیرکی امام راحل بود چراکه ایشان معتقد بودند برای حفظ نظام اسلامی از مردم استفاده شود و باید از همین صنف پابرهنه، نیروی بسیج 20 میلیونی راه‌اندازی و استفاده شود.

وی اضافه کرد: بسیجیان در دوران جنگ تحمیلی برای شهادت از هم سبقت می‌گرفتند و امروز همان صحنه را در کف خیابان شاهدیم و همان انگیزه سبب ایستادگی بسیجیان در برابر اغتشاشگران شده بنابراین امروز فرهنگ بسیج نسبت به دوران جنگ تغییری نکرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: امروز بسیجیان همانند جنگ تحمیلی وارد میدان شده تا نظام اسلامی حفظ شود و انگیزه و هدف بسیجیان زمان جنگ و هم اکنون یکسان است.

سردار مجیدی افزود: بسیجی که در دوران جنگ تحمیلی در برابر استکبار ایستاده بود امروز همان بسیجی در برابر امپراطوری آمریکا ایستاده است.

وی گفت: دشمنان نظطام اسلامی با دورع راکنی در فضای مجازی پیوسته عنوان می‌کنند که کار نظام اسلامی تمام شده است اما آنچه که در فضای حقیقی شاهدیم خلاف این موضوع را ثابت کرده به گونه ای که زندگی درجریان بوده و مردم در حال کار و تلاش و مسافرت هستند.

وی مهمترین رسالت به ویژه جهادگران را امید آفرینی دانست و افزود: جهادگران بسیجی مدیران آینده کشور هستند و این افراد به علت حضور در بین افراد محروم و درک فقر و مشکلات از نزدیک، بهتر می‌توانند برای رفع مشکلات تصمیم گیری کنند.

  فعالیت 450گروه جهادی

مسئول بسیج سازندگی استان همدان از فعالیت 450 گروه جهادی در قالب رزمایش فاطمی خبر داد.

علی قراباغی با بیان اینکه بسیج بعد از انقلاب اسلامی دومین معجزه دوم امام(ره) بود اظهار کرد: این نهاد مقدس زمانی که نهال کوچکی بود بر غائله‌ها و فتنه‌های دشمن در آغاز انقلاب فائق آمد و در دوران جنگ نیز با تقدیم 100 هزار شهید ورق را برگرداند.

وی با بیان اینکه امروز به ماوریت‌های بسیج افزوده شده است گفت: با حضور اقشار 22گانه بسیج انتظار کارهای تخصصی‌تر را نسبت به گام اول انقلاب داریم.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به ورود بسیج به حوزه محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی تصریح کرد: امروز خدمات‌رسانی به مردم اوج مبارزه با امپریالیسم است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 137 گروه جهادی برای خدمت به مردم فعال شدند گفت: همزمان با سالگرد بسیج سازندگی "رزمایش جهادگران فاطمی 1" را داشتیم و 521 گروه جهادی در این رزمایش به خط زدند.

قراباغی با بیان اینکه امروز "رزمایش جهادگران فاطمی 2" برگزار شده است از حضور 450 گروه جهادی در این رزمایش خبر داد و افزود: افتتاح 68 پروژه مسکونی محرومین و آبرسانی به مناطق محروم در قالب رزمایش طی امروز انجام می‌شود.

وی از اجرای نخستین گلخانه در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی خبر داد و با اشاره به افتتاح 3 هزار کیلوات نیروگاه برق در مناطق محروم گفت: به فرموده رهبری امروز جهاد تبیین امری لازم، فوری و ضروری است و باید واقعیت‌های انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه امروز خرده‌واقعیت‌ها و شبه‌واقعیت‌ها آفت هستند و نباید به دشمن اجازه ارائه روایت‌های دروغین داد خطاب به جمع عنوان کرد: ما و شما هستیم که باید به خط بزنیم و جلوی کج‌روایت‌ها را بگیریم.

وی خطاب به امپریالیسم غرب گفت: آیا ما دیکتاور هستیم یا شما که برجام را پاره کردید، رهبری با وجود اینکه به مذاکره با آمریکا و برجام خوشبین نبودند اما چون خواست بخشی از جامعه بود، فرمودند بروید و مذاکره کنید اما به وعده‌های آمریکا خوشبین نیستیم.

قراباغی تصریح کرد: واقعیت‌های امروز جامعه ما واقعیت‌های خوبی است و باید ابرواقعیت‌ها را در اجتماعات عظیم دید و اینها باید تبیین شود.

وی با درخواست اینکه ماده 9گانه مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران نصب‌العین اقدامات باشد گفت: فضای کار جهادی باید آکنده از ایمان، معنویت، انسان‌سازی و خودسازی باشد، ما امروز در مسیر تمدن‌سازی قرار گرفته‌ایم و تمدن غرب حرفی برای گفتن ندارد.

وی بیان کرد: اخلاق محور کار است و افول تمدن غرب را با ضد اخلاق می‌بینیم و در کار جهادی به اخلاق دقت کنید آنچنان که در بیانیه گام دوم به اخلاق توجه جدی شده است.

شناسه خبر 62744