شناسه خبر:63998
1401/9/29 09:09:50

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده کوهستانی و سخت‌گذر گنجنامه- تویسرکان به‌علت نداشتن ایمنی لازم به‌منظور تردد خودروها در فصل زمستان از روز دوشنبه 28 آذرماه مسدود شد.

سرهنگ علی فکری اظهار کرد: عوامل راهداری با ریختن خاک و قرار دادن نیوجرسی جاده گنجنامه به سمت تویسرکان را مسدود کردند و ساکنان روستاهای واقع در این مسیر امکان تردد به سمت همدان را نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: این جاده پُرپیچ‌وخم به‌علت عرض باریک، مسدود شدن کامل آن در زمان ریزش برف، نبود امکان بازگشایی مسیر و امدادرسانی به درراه‌ماندگان و مصدومان سوانح رانندگی، همه‌ساله در ماه پایانی پاییز مسدود و در آستانه نوروز بازگشایی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: همچنین امکان ریزش بهمن یا سنگ از کوه، خروج خودروهای عبوری از مسیر اصلی و سقوط در دره به‌علت لغزندگی این جاده، زیاد است؛ بنابراین پلیس به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای این مسیر را مسدود کرده است.

سرهنگ فکری اظهار کرد: رانندگان و مسافرانی که قصد عزیمت از این مسیر به تویسرکان را دارند، از این به بعد باید از مسیر جایگزین همدان- جوکار برای عزیمت به این شهرستان استفاده کنند.

وی گفت: مسیر گنجنامه (تاریکدره)- تویسرکان یکی از مسیرهای پُرپیچ‌وخم با منظره و چشم‌اندازی زیبا است که مسافران و گردشگران این مسیر را برای عزیمت انتخاب می‌کنند.

سرهنگ فکری افزود: همچنین رانندگان و ساکنان این مناطق با توجه به پایین آمدن زمان سفر درصورت استفاده از این جاده میان‌بر، فصل گرم سال از این جاده برای عزیمت به تویسرکان و بالعکس به همدان استفاده می‌کنند.

طرح زمستانی پلیس راه همدان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران، اورژانس، راهداری، هلال‌احمر و شهرداری روز چهارشنبه 23 آذرماه آغاز شد.

شناسه خبر 63998