شناسه خبر:64864
1401/10/20 11:19:04
معاون قرارگاه جهاد سازندگی سپاه:

مردمی بودن، رمز موفقیت سپاه پاسداران است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه جهاد سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رمز موفقیت سپاه پاسداران، مردمی بودن آن دانست و گفت: سپاه علاوه بر ماموریت اصلی که تأمین امنیت و دفاع از کشور است، خدمت به محرومان را وظیفه اصلی خود می‌داند.

سردار ضیاءالدین حزنی در مراسم اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند استان کردستان اظهار کرد: نهضت اهدای جهیزیه با هدف ترویج ازدواج اسان در تمام استان‌ها در حال اجرا است.

وی گفت: با هدف ترویج ازدواج آسان و رونق تولید سپاه در طول 6 سال گذشته اقدام به احیای دوباره واحدهای تولید راکد به‌منظور تولید محصولات ایرانی کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه عنوان کرد: تمام اقلام جهیزیه‌های اهدایی به صورت 100درصد ایرانی و توسط کارگران ایرانی تولید و به زوجین نیازمند تقدیم می‌شود.

سردار حزنی با بیان اینکه خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم اولویت سپاه است و در این راستا از تمام توان و ظرفیت‌ها بهره می‌گیریم، اذعان کرد: این کار باقوت توسط فرماندهان سپاه استانی در سراسر کشور در حال انجام و اجرا است.

وی در ادامه از اقدامات نیروی زمینی سپاه و قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و سپاه کردستان در حوزه حفظ امنیت و برگزاری رزمایش کمک مومنانه و اقدامات محرومیت‌زدایی در سطح کشور قدردانی کرد و گفت: پیگیری و رفع مشکلات مردم جزو برنامه‌های اولویت‌دار سپاه است چرا که معتقدیم خدمت شایسته و بی‌منت به مردم موجب افزایش امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

  رمز موفقیت سپاه پاسداران، مردمی بودن است

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رمز موفقیت سپاه پاسداران، مردمی بودن آن دانست و اظهار کرد: سپاه علاوه بر ماموریت اصلی که تأمین امنیت و دفاع از کشور است، خدمت به محرومین را وظیفه اصلی خود می‌داند.

سردار حزنی افزود: ما خدمت به محرومان را افتخار خود می‌دانیم و در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها در کنار همه کسانی هستیم که در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی ازدواج آسان را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: باید ازدواج آسان در کشور را ترویج دهیم و نهضت ازدواج آسان در شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: همه نیروهای سپاه در کنار رسالت اصلی خود که مقابله جهادی با دشمنان و متجاوزان در خدمتگزاری و نوکری مردم و رفع محرومیت‌ها و سازندگی کشور جهادی عمل کرده و مجاهدانه پای کار هستند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی تصریح کرد: جهاد در راه خدا اجر و ثواب زیادی دارد و همه ما باید در این راستا با تمام توان تلاش کنیم.

وی از مسئولیت‌ها به‌عنوان فرصتی برای خدمت‌ به مردم نام برد و عنوان کرد: کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب سرزمین مجاهدت‌های خاموش است این مهم باید از سوی تمام مسئولان مورد توجه قرار گرفته و در عرصه خدمت بی‌منت به مردم این دیار مجاهدانه تلاش کنند.

وی ایثار و گذشت و حفظ ارزش‌های انسانی را حیات طیبه در زندگی دانست و گفت: دین اسلام برای انسان‌ها چنین زندگی را متصور شده، اما دنیای غرب زندگی حیوانی را دنبال می‌کند و در این مسیر هم به بن‌بست رسیده است.

این مسئول عنوان کرد: حرکت در مسیر صراط مستقیم مبنای نیروهای سپاهی و بسیجی و افتخاری برای تک‌تک آنان است.

وی ایثار تا آخرین قطره خون و فرمانبرداری ولایت را اصل و فصل‌الخطاب تمام نیروهای بسیجی و سپاهی دانست و گفت: این نیروی مردمی خدمت و عشق به مردم را اولویت خود می‌دانند و هدفی جز خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و حفظ امنیت آنان ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: سپاه در راستای خدمت‌رسانی هرچه شایسته‌تر به مردم تمام امکانات و توان خود را پای کار آورده و در این مسیر در سرفصل‌های مختلف در سطح شهر و روستاها خدمات‌رسانی می‌کند.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه اجرای طرح اهدای جهیزیه به نیازمندان تنها مربوط به کردستان نیست و این نهضت در سراسر استان‌های کشور در حال اجرا است، گفت: از همه عزیزان در نیروی زمینی سپاه، قرارگاه حمزه و سپاه کردستان قدردانی می‌کنیم و پیشنهاد می‌شود، این میدان مسابقه خدمت‌رسانی را همچنان ادامه داده تا روزی محرومی در کشور نماند.

فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه در حوزه خدمت بی‌‌منت به مردم و محرومیت‌زدایی سپاه بیت‌المقدس برنامه‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند، گفت: امروز در همین راستا 340 سری کامل جهیزیه شامل 9 قلم اجناس اصلی به ارزش ریالی 6 میلیارد و 800 میلیون تومان به نوعروسان نیازمند در سطح استان اهدا می‌شود.

سردار سیدصادق حسینی اضافه کرد: در طول سه سال گذشته در مجموع یک‌هزار و 744 سری کامل جهیزیه به ارزش ریالی 26 میلیارد تومان به نوعروسان نیازمند در سطح استان کردستان اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای 24 مرحله کمک مؤمنانه به ارزش ریالی 308 میلیارد و 914 میلیون تومان و همچنین توزیع خدمات بهداشتی، پزشکی و.. از دیگر اقدامات سپاه کردستان در حوزه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی بوده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری اینکه جهاد آبرسانی و رفع تنش آبی در روستاهای استان از دیگر اقدامات سپاه بیت‌المقدس در استان است، گفت: در قالب این برنامه در مدت 30 ماه مشکل کم‌آبی و بی‌آبی 169 روستا در استان رفع خواهد شد.

به گفته حسینی، این مهم با سرمایه‌گذاری بالغ بر527 میلیارد تومان انجام و در حال حاضر 29.2 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 160 کیلومترخط لوله‌گذاری انجام شده و پنج حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق نیز صورت گرفته و 25 حوضچه شیرآلات نیز انجام شده است.

وی از احداث 72 واحد پنل خورشیدی توسط سپاه بیت‌المقدس کردستان در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: این طرح با هدف توانمندسازی مددجویان و اشتغال‌زایی آنان در حال انجام است.

 

شناسه خبر 64864