شناسه خبر:66548
1401/12/7 10:23:03

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه نقش نیروهای مسلح در پیشبرد اهداف و شکوفایی نظام اسلامی در ابعاد مختلف تعیین‌کننده است، گفت: دشمنان امروز از توانایی‌های سپاه هراس دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز شنبه در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالحسین (ع) با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود: دشمنان از قدرت سپاه پاسداران نه‌تنها در داخل، بلکه در منطقه و عرصه بین‌الملل به‌خوبی خبر دارند و می‌دانند اشتباه آنان چه تبعات بین‌المللی برایشان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: غربی که قانون برای او معنا ندارد و از آن تنها به‌عنوان ابزاری جهت دستیابی به منافعش استفاده می‌کند، این‌بار بحث قانونی را در قرار ندادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مطرح می‌کند؛ درحالی که اگر آن‌ها به قانون پایبند بودند، چرا از برجام خارج شدند؟

امام‌جمعه همدان بیان کرد: نیروهای مسلح همگی پاسدار اسلام و انقلاب هستند و تنها پوشش آن‌ها تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه پاسداری اسم و عنوانی است که مسئولیت فراوانی برای انسان دارد، گفت: قدرت نیروهای مسلح امروز خواب را بر دشمن حرام کرده و موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های عجولانه دشمن نیز این مهم را نشان می‌‎دهد.

وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه نام امام حسین (ع) در جهان است، اربعینی که در دنیا ایجاد شده و هرسال جمعیت میلیونی به زیارت امام حسین (ع) می‌روند، از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه همدان با اشاره به آیه 111 سوره توبه، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه بشارت می‌دهد از انتخاب بعضی افراد در عالم و از آن‌ها برای این انتخاب تقدیر می‌کند که حضور در عرصه پاسداری نیز یکی از این انتخاب‌ها بوده و دارای فضیلت بزرگی است و باید قدردان آن باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه پاسداری از انقلاب اسلامی، آرمان‌های الهی و حکومت اسلامی از مسائل ارزشمند است، گفت: خداوند در مقابل زحمات شما، وعده‌های فراوانی داده و کسی که بنای نصرت الهی دارد، باید بداند که خداوند پشت او است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما باید انصارالله باشیم و تلاشمان نیز در همین راستا باشد، افزود: ارتقای توان و قدرت یک تکلیف شرعی است؛ همچنین قوی شدن نه‌فقط در عرصه نظامی، بلکه در همه عرصه‌ها ازجمله اقتصاد نیز باید در دستور کار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با قدردانی از فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی، خاطرنشان کرد: ای کاش این روحیه جهادی در بین مسئولان نیز وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی گفت: سپاه در هر میدانی که مردم نیاز به کمک داشته‌اند، برای خدمت‌رسانی حاضر شده، به‌خصوص در چندماه گذشته اقدامات زیادی توسط سپاه، بسیج و نیروهای مسلح انجام شده است.

وی یادآور شد: گاهی با دشمنی روبه‌رو می‌شوید که در میدان باید با او مقابله کنید، اما در اغتشاشات اخیر طرف مقابل فرزندان خود ما بودند که تحت تأثیر فضای رسانه‌ای دشمن بودند؛ در این مواقع حتی باید کتک و تیر خورد، اما مراقب آن فرزندان بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه امروز زمان حرکت برای تحقق جهاد تبیین است، گفت: یکی از نکات مهم در شرایط فعلی، مطالعه وصیت شهدا و آشنایی با سیره شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها و معرفی این بزرگان به جوانان و تلاش برای استمرار مسیر شهدا است.

 

شناسه خبر 66548