شناسه خبر:70737
1402/4/6 08:45:27

سپهرغرب، گروه گردشگری: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارتباط تنگاتنگی با حوزه صنایع‌دستی دارد، معاصرسازی صنایع‌دستی با اتصال به خانه‌های خلاق را اقدامی عملی دانست.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در نشست سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه صنایع‌دستی صنعتی برخواسته از هوش و سلیقه تاریخی ماست، افزود: همکاری‌های نزدیک و جلسات پیوسته در مرکز پژوهشکده دانش‌های بنیادی داشتیم. همچنین در طرح اقتصاد فرهنگ بر این اعتقاد هستیم که صنایع‌دستی تمامی ابعاد سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم را در بر می‌گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایران و اقلیم‌ها و حوزه‌های مختلفی را که در بر می‌گیرد، بیان کرد: اتصال دانش به توسعه که وظیفه اصلی معاونت علمی و فناوری است در صنایع‌دستی یک اقتصاد هویت بنیان را دنبال می‌کند و تضمین‌کننده تاب‌آوری است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با بیان اینکه در جلسات متعدد با آقای حسنلو توجه کارشناسان کسب و کار به صنایع‌دستی جلب شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع‌دستی با رویکرد سنتی و برخواسته از ذوق هنری تولید می‌شده خانه‌های خلاق و رویکرد دانش‌بنیان می‌تواند به معاصرسازی صنایع‌دستی کمک کند.
جلالی بیان کرد: اگر طراحی توسعه را در مثلث محصول، مشتری و سازمان طبقه بندی کنیم صنایع‌دستی ارتباطات تنگاتنگی با ماموریت‌های معاونت فناوری دارد. باتوجه به اینکه در سه خانه خلاق با معاونت علمی و فناوری همکاری داریم با اتصال به خانه‌های خلاق می‌توانیم موجب افزایش دوام تولیدات را براساس توسعه پایدار، تاب‌آوری و پابرجا سازی داشته باشیم.
وی به امضای تفاهمنامه با انجمن بومگردی و استفاده از این ظرفیت برای تبدیل به خانه‌های خلاق صنایع‌دستی همچنین برگزاری رویدادهای خلاقانه اشاره کرد و افزود: با این روش می‌توان صنایع فرهنگی نرم مدنظر شما با تابعیت‌محوری اجرایی شود.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در پایان راه‌اندازی رصدخانه صنایع خلاق را به‌منظور رصد، آمایش سرزمین و آینده‌نگری پیشنهاد کرد.

شناسه خبر 70737