شناسه خبر:72076
1402/5/10 12:12:08

سپهرغرب - گروه خبر : مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: 25 درصد مشترکان برق خانگی استان طی ماه‌های خرداد و تیر پاداش دریافت کردند.

محمود محمودی اظهار کرد: تا به امروز 25 درصد مشترکان خانگی استان همکاری خوبی با صنعت برق داشتند؛ حدود 48 میلیارد ریال پاداش گرفتند، قطعاً انتظار آن را داریم که مردم همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند.

وی افزود: در خردادماه و تیرماه امسال 599 هزار و 980 قبض برای مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی صادر شد که از این تعداد 142 هزار و 130 قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم با همکاری خوب مردم و کاهش 10 درصدی مصرف برق بتوانیم شبکه برق پایداری داشته باشیم.

محمودی ادامه داد: مهم‌ترین طرحی که امسال در بخش مدیریت مصرف بخش خانگی اجرایی می‌شود، طرح «پاداش صرفه‌جویی» است، این طرح با هدف تأمین برق پایدار برای تمامی بخش‌ها اجرا می‌شود، به این معنا که هر خانواری که مصرف برق خود را کاهش دهد، به میزان هر کیلووات ساعت کاهش مصرف تا دو هزار تومان کاهش دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: این پاداش شامل تمامی مصارف اعم از مصارف داخل الگو و بیش از الگو است و درباره اینکه خانوارها چه میزان امکان صرفه‌جویی دارند، باید گفت مصارف متفاوت است؛ الگوی مصرف برق در ماه‌های خرداد تا شهریور برای مناطق عادی 300 کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر تا سه هزار کیلووات ساعت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی افزود: بر این مبنا اگر خانواری با رعایت الگوی مصرف در منطقه عادی فقط 27 کیلووات صرفه‌جویی کند، می‌تواند صورت‌حساب مجانی داشته باشد و اگر فردی بتواند یک کولر گازی را در مناطق گرمسیر خاموش کند تا یک‌ میلیون تومان هم در ماه امکان دریافت پاداش خواهد داشت.

محمودی بیان کرد: بالاترین میزان اوج بار ثبت‌شده تاکنون در استان یک‌هزار و 38 مگاوات بوده است، با وارد مدار شدن بار سرمایشی در استان، 250 مگاوات به میزان مصرف برق استان افزوده شد.

وی افزود: سهم عمده مصرف برق در روزهای گرم سال، استفاده از وسایل سرمایشی است، شهروندان از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند و با سرویس دوره‌ای کولرهای آبی و گازی و تنظیم درجه کولر گازی روی 24 درجه سانتی‌گراد، علاوه‌بر کمک به کاهش آلایندگی محیط‌زیست، هزینه برق مصرفی را به میزان قابل ملاحظه‌ای می‌توانند کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با دعوت از مردم برای استمرار صرفه‌جویی و مدیرت مصرف برق، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با این سطح از همکاری، تابستانی با کمترین مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 

شناسه خبر 72076