شناسه خبر:72159
1402/5/15 09:06:59

سپهرغرب، گروه ورزشی: مسابقات والیبال قهرمانی رده سنی جوانان کشور از امروز /شنبه/ به میزبانی مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شد.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان زیر 20 سال از امروز و در قالب دسته سه با شرکت 15 تیم در 2 سالن ورزشی پوریای ولی و امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شده است.

رئیس هیئت والیبال همدان در این باره گفت: در این پیکارها تیم‌های اردبیل، زنجان، گیلان، قم، همدان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، خراسان جنوبی، کرمان و اصفهان حضور دارند.

حمید بادامی نجات افزود: رقابت‌های والیبال قهرمانی کشور در این دسته در قالب چهار گروه برگزار می‌شود و هم اکنون تیم‌های زنجان با بوشهر به مصاف هم رفتند و در ادامه نیز امروز هفت بازی در 2 سالن ورزشی پوریای ولی و امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تصمیم کمیته فنی؛ در مرحله اول و مقدماتی این مسابقات هیچ تیمی حذف نمی‌شود و شانس مجدد در مرحله حذفی به تیم‌ها داده خواهد شد و در نهایت هشت تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: این مسابقات بر اساس آخرین قوانین فدراسیون جهانی والیبال برگزار می‌شود و هر تیم شامل 14 بازیکن به همراه سرمربی، کمک مربی و سرپرست در مجموع 17 نفر است.

وی اضافه کرد: مرتضی اکرمی و محمد آقایی داوران بین‌المللی به همراه محمد آقایی، هادی تیموری، صادق رضایی، جمال احمدی، علی رشیدی، وحید امیریان و مجتبی نعمتی داوران ملی قضاوت کننده در این مسابقات هستند.

گفتنی است؛ مسابقات والیبال قهرمانی کشور رده سنی جوانان پسر سال 1402 از 14 مردادماه با حضور 31 تیم در سه دسته آغاز و به مدت 14 روز ادامه خواهد داشت.

با ورود تیم‌های دسته دوم به بجنورد در استان خراسان شمالی از روز گذشته به صورت رسمی آغاز شد و مسابقات این دسته با حضور هشت تیم به مدت هفت روز در حال انجام است.

رقابت‌های دسته یک (مازندران) نیز از 21 تا 27 مرداد و دسته سه (همدان) نیز از امروز تا 20 مرداد پیگیری خواهد شد که در شهر بهشهر این رقابت‌ها با حضور هشت تیم و در شهر همدان این تورنمنت با حضور 15 تیم جریان دارد.

شناسه خبر 72159