شناسه خبر:73243
1402/6/11 13:08:01

استاندار مرکزی گفت: هم‌زمان با هفته دولت 60 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان فراهان افتتاح می‌شود.

روز گذشته 9 شهریورماه هم‌زمان با هفتمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار مرکزی در شهرستان فراهان، بهره‌برداری از 58 پروژه عمرانی و اقتصادی و عملیات اجرایی دو پروژه در این شهرستان آغاز شد.

این پروژه‌ها با 822 میلیارد ریال اعتبار، برای 132 نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال می‌کند.

از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان فراهان، 56 پروژه با مجموع اعتبار 751 میلیارد ریال در حوزه عمرانی و چهار پروژه با اعتبار 71 میلیارد ریال اعتبار، اقتصادی است.

تعدادی از پروژه‌های یادشده در حوزه راهداری است که با صرف 26 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و با حضور استاندار مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه‌ها شامل زیرسازی و آسفالت محور زنگارک- سقرجوک به طول پنج کیلومتر و روکش آسفالت محور مجدآباد- واشقان به طول هفت کیلومتر است‌.

دیدار با خانواده شهید «بیژنی زیبا» از شهدای فراجا از دیگر برنامه‌های استاندار در شهرستان فراهان بود.

فرزاد مخلص‌الائمه در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی بیش از 40 سال است که هر روز در جبهه‌های مختلف شهید تقدیم می‌کند و خانواده‌هایی هستند که بهترین داشته خود یعنی خون فرزندانشان را برای امنیت و صیانت از آرمان‌های نظام تقدیم می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: فراجا هرروز با دادن شهید ثابت می‌کند که عزمش بر حفظ و صیانت از امنیت مردم استوار است.

وی اظهار کرد: امنیتی که در کشور هست، به برکت خون شهدا است و از خانواده شهدا سپاسگزاریم که چنین فرزندانی را تقدیم کردند و امیدواریم خداوند حق صبوری پدران و مادران شهدا را بر ما حلال کند.

وی در آیین بهره‌برداری از هفت پروژه شاخص توزیع برق شهرستان فراهان نیز که با صرف اعتباری بالغ‌بر 46 میلیارد ریال به‌صورت متمرکز افتتاح شد، گفت: برق ازجمله زیرساخت‌های لازم برای رفاه عمومی است و در دو سال گذشته با کار جهادی عمده مسائل این حوزه برطرف شد.

مخلص‌الائمه افزود: با مدیریت خوب از وضعیت بحرانی برق خارج شدیم و تابستان امسال را با همراهی مردم و بخش‌های صنعتی، کشاوزی و اداری پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه دولت برای افزایش تولید و همچنین بهینه‌سازی مصرف برق، امسال به وضعیتی کاملاً پایدار و مطلوب دست پیدا کنیم.

استاندار مرکزی در مراسم افتتاح پایگاه نیز که با همت خیرین شهر تلخاب ساخته شد، اظهار کرد: دولت برای اتمام پروژه‌های مربوط به حوزه رفاه عمومی و پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام شبانه‌روز تلاش می‌کند.

وی افزود: مدیری که در کار خود وقفه داشته باشد را جزء این دولت نمی‌دانیم، چراکه به فرموده رهبر انقلاب، مدیران باید برای خدمت به مردم شب و روز نشناسند و رویه رئیس‌جمهور همین است.

مخلص‌الائمه گفت: تلاش کردیم با تأمین منابع مالی به اجرای پروژه‌ها سرعت ببخشیم و فقط در سال گذشته ذیل سفر رئیس‌جمهور به استان سه هزار و 400 میلیارد تومان بودجه عمرانی هزینه شد که هشت درصد بیش از مجموع 6 سال قبل از آن است.

وی افزود: سال گذشته علاوه‌بر بودجه‌ عمرانی که توسط دولت تخصیص داده شد، از محل عوارض و مالیاتی که مردم می‌پردازند نیز اعتباراتی به همان میزان در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: خیلی از پروژه‌هایی که سال گذشته تمام شد و امسال به اتمام می‌رسند، اگر بنا بود با روال قبل انجام شوند، پایان آن‌ها به سال‌های 1425 تا 1435 ختم می‌شد. دولت سیزدهم با رویکرد جهادی و مردمی تمام توان خود را برای جبران عقب‌افتادگی در حوزه‌های مختلف به‌کار گرفته است.

در سفر استاندار مرکزی، پروژه زیرسازی، جدول‌گذاری و شبکه توزیع گاز ناحیه صنعتی شهدای خنجین شهرستان فراهان با اعتباری بالغ‌بر 106 میلیارد ریال و ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان با اعتباری بالغ‌بر 110 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

شناسه خبر 73243