شناسه خبر:73594
1402/6/22 10:25:49

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج گفت: امسال تاکنون 243 هکتار از اراضی ملی، مراتع و عرصه‌های طبیعی این شهرستان دچار آتش‌سوزی شده است.

ماشالله اولیایی اظهار کرد: امسال 108 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان سنندج روی داد که با توجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیروهای واکنش سریع، در کمترین زمان مهار شد.

وی یادآور شد: تعداد 11 فقره حریق هم در تفرجگاه آبیدر سنندج به‌وقوع پیوست که توسط همکاران و آتش‌نشانی و شهرداری و نیروهای مردمی، پیش از وقوع بحران، مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج با بیان اینکه مشارکت حقیقی مردم حلقه مفقوده فرآیند توسعه منابع طبیعی است، افزود: منابع طبیعی یکی از پایه‌ها و بسترهای اقتصاد مقاومتی است و مشارکت مردم در حفظ این سرمایه ملی، ارزشمند و بی‌بدیل می‌تواند به حفظ و پایداری آن بیانجامد.

اولیایی از مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی 139 و 1504 اطلاع دهند.

از مساحت دو میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد؛ در مجموع 67 هزار خانوار روستایی استان بهره‌بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی 6.5 درصد علوفه کشور را تولید می‌کنند.

 

 

شناسه خبر 73594