شناسه خبر:74116
1402/7/9 10:05:04
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد:

راه‌اندازی بازارچه «از سفره تا مزرعه» در همدان

سپهرغرب، گروه خبر - مینو جعفری ممتاز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از راه‌اندازی بازارچه‌ای با عنوان «از سفره تا مزرعه» در کوی شهیدمدنی همدان با هدف ارائه محصولات باکیفیت کشاورزی با قیمت متعارف و بدون واسطه خبر داد.

سیدمجتبی حسینی در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران با اشاره به نقش بازارچه‌های محلی در توسعه اقتصادی، اظهار کرد: بازارهای محلی می‌توانند مکانی مناسب برای فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی در راستای اشتغال‌زایی مولد و اقتصاد مقاومتی باشند.

وی افزود: در این راستا بازارچه‌ای در کوی شهیدمدنی، جنب مسجد امام حسین (ع) به‌عنوان مدرن‌ترین بازارچه عرضه محصولات کشاورزی به شکل یک هایپرمارکت افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به صرف هزینه نزدیک به 6 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این بازارچه، گفت: این بازارچه به وسعت 600 متر مربع است که زمین آن توسط شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه تهیه و تحت حمایت تعاونی روستایی ایجاد شده و بهره‌برداری از آن برعهده بنیاد تعاون زندان‌ها است.

وی با بیان اینکه بازارچه مذکور فعلاً در 20 غرفه ایجاد شده است، افزود: در این بازارچه با عنوان «مزرعه تا سفره» محصولات کشاورزی باکیفیت، با قیمت متعارف و بدون واسطه به مردم عرضه خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: قصد داریم این بازارچه را به اکثر محلات همدان تعمیم دهیم و درحال حاضر توزیع محصولات کشاورزی در آن صورت می‌گیرد؛ اما در گام بعدی عرضه پروتئین ازجمله توزیع گوشت، مرغ و ماهی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی از برگزاری نشست فعالین گردشگری خبر داد و گفت: در این نشست همه فعالین و کنشگران حوزه گردشگری استان حضور خواهند داشت و پیرامون ثبت جهانی کاروان‌سراها، ثبت هگمتانه و برنامه‌های آتی گردشگری استان طرح و بحث خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین با اشاره به تشکیل نخستین خانه سینماگران در همدان، اذعان کرد: این خانه سینما برای نخستین‌بار در سطح کشور در قالب یک کارگروه صنفی فعالیت خواهد کرد و بعد از تصویب اساسنامه و عضوگیری، همه فعالین 32 رسته می‌توانند عضو این خانه سینماگران باشند که در هفته جاری در مجتمع آوینی اطلاع‌رسانی و رونمایی خواهد شد.

شناسه خبر 74116