شناسه خبر:74233
1402/7/12 08:19:41

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام گفت: روز گذشته در دهستان گنبد پیرمحمد (ع) شهرستان ملکشاهی 100 فقره سند تک‌برگ به مالکان تحویل داده شد.

علی مرادپور گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی سند دفترچه‌ای املاک در اختیار مردم در اقصی‌نقاط استان ایلام قرار دارد، اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان اقدام به جمع اوری این اسناد دفترچه‌ای کرده و سند ترک‌برگ را به‌عنوان جایگزین در اختیار مالکان قرار خواهد داد.

 

وی افزود: جهت تبدیل این اسناد به سند تک‌برگ به تمام مردم استان با صدور پیام فراخوان داده‌ شده است.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام ادامه داد: پایان یافتن اعتبار و نداشتن کد UTM از مشکلات اسناد دفترچه‌ای است که اسناد تک‌برگ فاقد آن هستند.

 

مرادپور خاطرنشان کرد: در سند تک‌برگ مشخصات ملک به طور کامل درج شده و مالک از این سند در مواقع ضروری به‌عنوان ضامن می‌تواند استفاده نماید.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا روز گذشته در دهستان گنبد پیرمحمد (ع) شهرستان ملکشاهی 1٠٠ فقره سند تک‌برگ به مالکان تحویل داده شد، تصریح کرد: این فرایند در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است و برای تمام شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان انجام خواهد گرفت.

 

مجموع مساحت استان ایلام دو میلیون و 44 هزار هکتار می‌باشد که از این میزان یک میلیون و 806 هزار هکتار اراضی ملی و 238 هزار هکتار منابع طبیعی است.

شناسه خبر 74233