شناسه خبر:75240
1402/8/8 13:19:13

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: طرح احداث دو شهرک جدید ایمان و امید نهضت ملی مسکن در شهر ملایر در حال پیشرفت است و در چند روز اخیر گمانه‌زنی تعیین نوع خاک انجام شده است.

سلمان اسماعیلی، روز یکشنبه در شورای تأمین مسکن شهرستان ملایر اظهار کرد: طرح احداث دو شهرک جدید ایمان و امید نهضت ملی مسکن در شهر ملایر در حال پیشرفت است و در چند روز اخیر گمانه‌زنی تعیین نوع خاک انجام شده است.

وی افزود دوشنبه هفته جاری نیز با پرواز پهباد نقشه نهایی و یک پانصدم زمین تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین در شهرهای زنگنه، ازندریان و جوکار به‌صورت قطعی تأمین شده، افزود: در شهر زنگنه 44 نفر از متقاضیان، واجد شرایط شرکت در طرح نهضت ملی مسکن شده‌اند که از این تعداد تاکنون 30 نفر با واریز وجه اولیه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در شهر ازندریان نیز از 86 متقاضی واجد شرایط، تعداد 43 نفر ثبت‌نام خود را با واریز وجه اولیه قطعی کرده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: از تعداد 11 متقاضی واجد شرایط در شهر جوکار نیز تعداد سه نفر با واریز وجه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

به گفته وی؛ آخرین فرصت برای متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون در شهرهای ازندریان، جوکار و زنگنه ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند، نهم آبان ماه 1402 است و کسانی‌که تا این تاریخ نسبت به واریز وجه اقدام نکنند، از سامانه حذف خواهند شد.

معاون استاندار همدان گفت: بعد از تاریخ یاد شده و نهایی شدن تعداد متقاضیان، قطعات آماده شده از طریق قرعه‌کشی بین همشهریان تقسیم و تحویل می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه زمین در شهرهای زنگنه، ازندریان و جوکار به صورت قطعی تامین شده، افزود: در شهر زنگنه 44 نفر از متقاضیان، واجد شرایط شرکت در طرح نهضت ملی مسکن شده‌اند که از این تعداد تاکنون 30 نفر با واریز وجه اولیه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شهر ازندریان نیز از 86 متقاضی واجد شرایط، تعداد 43 نفر ثبت‌نام خود را با واریز وجه اولیه قطعی کرده‌اند.

وی بیان کرد: از تعداد 11 متقاضی واجد شرایط در شهر جوکار نیز تعداد سه نفر با واریز وجه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

به گفته فرماندار ویژه ملایر؛ آخرین فرصت برای متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون در شهرهای ازندریان، جوکار و زنگنه ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند، نهم آبان ماه 1402 است و کسانی‌که تا این تاریخ نسبت به واریز وجه اقدام نکنند، از سامانه حذف خواهند شد.

اسماعیلی گفت: بعد از تاریخ یادشده و نهایی شدن تعداد متقاضیان، قطعات آماده شده از طریق قرعه‌کشی بین همشهریان تقسیم و تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: متقاضیان واجد شرایطی که زیرپوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند، نیازی به واریز وجه اولیه ندارند.

وی تأکید کرد: دولت برنامه ویژه‌ای برای تأمین مسکن نیازمندان دارد که جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر افزود: علاوه بر این توافقی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان داریم تا با سازوکاری نسبت به تامین ویژه زمین و تولید ثروت برای اقشار نیازمند شهرستان، اقدام کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: در این خصوص جلسات و هماهنگی‌های لازم از حدود سه ماه پیش آغاز شده و همزمان علاوه بر شناسایی افراد و پیگیری تشکیل تعاونی‌های مربوطه، به‌دنبال دریافت مجوزهای لازم هستیم.

 

شناسه خبر 75240