شناسه خبر:75448
1402/8/13 14:14:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: طرح آمارگیری از دامداری‌های این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

نوربخش عسکری افزود: این طرح تا دوم آذرماه ادامه دارد و در راستای اجرای آن به یک‌هزار و هفت بهره‌بردار دارای دام در سطح استان مرکزی مراجعه می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از انجام این طرح، گردآوری اطلاعات مربوط به تعداد دام سبک و سنگین و مقدار تولید شیر و گوشت در دامداری‌ها و تهیه اقلام موردنیاز در حساب‌های ملی و منطقه‌ای است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: در اجرای این طرح،10 نفر شامل یک کارشناس مسئول آمار و اطلاعات، 2 نفر بازبین و هفت نفر مامور آمارگیر فعالیت دارند.

عسکری اظهار کرد: در پرسشنامه‌هایی که مامورین آمارگیر با مراجعه به دامداری‌ها تکمیل می‌کنند، تعداد دام‌های سبک و سنگین، مقدار خوراک مصرفی، متوسط تعداد شاغلین در بخش دامداری، متوسط قیمت هر کیلوگرم خوراک دام، ارزش پرداختی بهره‌بردار در 365 روز گذشته، متوسط ارزش هر کیلوگرم محصولات دامی و در نهایت ارزش سرمایه‌گذاری بهره‌بردار مورد پرسش قرار می‌گیرد.

وی، از دامداران استان مرکزی خواست در صورت مراجعه ماموران آمارگیر، پس از مشاهده کارت شناسایی، همکاری لازم را در اجرای طرح داشته باشند.

شناسه خبر 75448