شناسه خبر:75680
1402/8/18 12:02:20

سپهرغرب-گروه اندیشه:جواد منصوری گفت: در غلط بودن این حرف و مغایرتش با اصول انقلاب اسلامی هیچ جای شک و شبهه‌ای نیست. کافی است به سخنان امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مسئولین نظام رجوع کنیم تا متوجه شویم چنین حرف‌هایی تا چه حد غیر اصولی و غیر دقیق است.

فیلمی اخیراً در فضای مجازی به شکل گسترده‌ای در حال پخش شدن است که در آن منصوره معصومی اصل، که خود را دانش‌آموخته دکترای علوم قرآن و حدیث و مشاوره خانواده معرفی می‌کند، در یک برنامه تلویزیونی ضمن انتقاد به صداوسیما و روی آنتن شبکه افق گفته است: «چرا ابطحی و آذری جهرمی را به تلویزیون دعوت می‌کنید؟ به ما می‌گویند، صداوسیما فقط حزب‌اللهی‌ها را می‌آورد. بگویند، این مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست!»
***بهانه دست ضدانقلاب
 
این فیلم بهانه‌ای شد در دست جریانات ضدانقلاب و جریانات غیر انقلابی تا بتوانند با موج رسانه‌ای خود ماهیت جمهوری اسلامی را نظامی خودکامه و انحصارطلب معرفی کنند. برای نقد این موج‌سواری‌های رسانه‌ای با جواد منصوری، پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی؛ اولین فرمانده سپاه پاسداران و سفیر اسبق ایران در چین گفت‌وگویی داشتیم.
 
منصوری در ابتدا گفت: من معمولاً سعی دارم درمورد اظهار نظر سایر افراد صحبتی نکنم. اما اتفاقات چند روز اخیر موجب شد تا با توجه به فرصتی که پیش آمد نکاتی را عرض کنم. با توجه به سخنان غیر دقیق یک خانم درمورد صدا و سیما، بسیاری از رسانه‌های جریانات غیرانقلابی آن را برجسته کردند و افراد آن‌ها دائماً بر روی آن مانور دادند، اما همین افراد؛ یکی دو روز قبل هیچ خبری را در مورد 13 آبان کار نکردند، حتی دیگر توجه و التفاتی به وقایع غزه و جنایاتی که صهیونیست‌ها در آن منطقه انجام می‌دهند ندارند.
 
***کجا رهبری گفت کشور برای حزب‌اللهی‌هاست؟
 
وی افزود: به قدری این حرف‌ را دست‌مایه اخبار و بازی رسانه‌ای خود قرار دادند، که فکر می‌کنم سال آینده در چنین روزهایی سالگرد صحبت‌های این خانم را برگزار کنند و عنوانش را «سالروز تمامیت‌خواهی حزب‌اللهی‌ها» قرار دهند. در غلط بودن این حرف و مغایرتش با اصول انقلاب اسلامی هیچ جای شک و شبهه‌ای نیست. کافی است به سخنان امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری، همچنین مسئولین نظام رجوع کنیم تا متوجه شویم چنین حرف‌هایی تا چه حد غیر اصولی و غیر دقیق است. اما مسأله این است عده‌ای با اینکه این را می‌دادند، به بهانه حرف شخصی که از سر جهل گفت: «کشور مال حزب‌اللهی‌هاست» می‌خواهند چهره‌ای تمامیت‌خواه و انحصارطلب از جمهوری اسلامی نشان دهند.
 
***مخالفان انقلاب، «کشور مال حزب‌اللهی‌هاست» را برجسته کردند تا موضوع فلسطین به حاشیه برود
 
این پژوهشگر مطالعات انقلاب اسلامی ادامه داد: همه می‌دانند، که اهمیت حرف‌ها در بسیاری از مواقع بنا به جایگاه اشخاص است. طبیعی است از روی حرف یک شخصی معمولی که از لحاظ علمی و اندیشه‌ای یا از لحاظ مسئولیت جایی در کشور ندارد نمی‌شود نظام را زیر سؤال برد. تمام این موضوعاتی که بنده عرض می‌کنم ابتدائیات است، اما برخی از سر مخالفاتشان آنقدر این موضوع را برجسته کردند تا مسأله فلسطین؛ که موضوع اول منطقه است به حاشیه برود.
 

شناسه خبر 75680