شناسه خبر:76538
1402/9/9 10:33:30

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 128 پایان نامه و 79 طرح تحقیقاتی در این دانشگاه به تصویب رسیده است.

افشین ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پژوهش‌ها بیش از پیش به سمت ارتقای کیفی سوق داده شود.

وی افزود: در همین راستا فعالیت‌های فناورانه و محصول محور می‌تواند گامی مؤثر در مسیر پاسخگویی به نیازهای روز کشور قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: طی سال جاری در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حوزه پژوهش تلاش شده تا فعالیت‌های علمی اساتید و دانشجویان در حوزه‌های فناورانه تسهیل شود.

ملکی اضافه کرد: در سال جاری یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد سلامت دانشگاه موفق به اخذ درجه دانش‌بنیان برای محصول تولیدی خود شد.

وی ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان، مجوز تأسیس مرکز پارک فناوری سلامت از وزیر محترم بهداشت و درمان اخذ شد و با توجه به بستر مناسب و حضور نیروی انسانی توانمند در سطح دانشگاه و استان، امیدواریم با رشد پارک‌های فناوری سلامت، زمینه هرچه بیشتر توسعه فناوری‌های نوین در زمینه محصولات سلامت محور و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم که از الزامات توسعه کشور است، فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از دیگر اقدامات حمایتی حوزه پژوهش می‌توان به تخصیص اعتبار وام کم‌بهره به مبلغ پنج میلیارد ریال از صندوق پژوهش و فناوری استان به شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه اشاره کرد.

ملکی به این هم اشاره کرد که پنج میلیارد ریال به ایده‌های فناورانه برتر اعضای هیئت علمی و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد تعلق گرفته است.

 

شناسه خبر 76538