شناسه خبر:76673
1402/9/13 10:55:41

سپهرغرب گروه خبر :مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: صنعت آب و برق کردستان آمادگی در برابر مخاطرات مختلف را دارد.

 
به گزارش سپهرغرب، آرش آریانژاد در جلسه هماهنگی مانور تمرینی ـ آموزشی مناطق 6گانه کشور «منطقه شمالغرب» اظهار کرد: این مانور برای آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در مناطق 6 گانه کشور (منطقه شمالغرب) با هماهنگی و همکاری شرکت‌های صنعت آب و برق شمالغرب کشور، برگزار می‌شود.

وی افزود: سناریوی این مانور بر اساس بارش برف سنگین، جاری شدن سیل و حریق در مخازن سوختی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، تدوین شده و اجرا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان افزود: این مانور با پیش‌بینی سیل اجرا می‌شود و بیش از 128 نفر از نیروهای صنعت آب و برق استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان در این مانور مشارکت خواهند داشت.

آریانژاد با اشاره به اهداف مهم این مانور بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است به نحوی که مواقع بحرانی و اضطراری از استان‌های معین (شمالغرب کشور) برای همکاری و مهار بحران استفاده شود.

وی با بیان اینکه صنعت آب و برق کردستان آمادگی لازم در برابر مخاطرات مختلف را دارد، افزود: به منظور اثربخشی مانورها، کمیته ارزیابی متشکل از همکاران شرکت‌های مادرتخصصی وزارت نیرو نیز تشکیل می‌شود که زوایای اجرای این مانور را کاملاً رصد و صحت‌سنجی می‌کنند.

وی افزود: بناست برای اجرای صحیح این مانور هفت کمیته متشکل از؛ کمیته‌های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، انفورماتیک و ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمان‌هایی همچون: آتش‌نشانی، شهرداری، راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی نیز استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مانور براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 21 و 22 آذرماه سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 76673