شناسه خبر:78226
1402/10/21 09:04:58

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر گمرکات کردستان گفت: 76 هزار تن کالا به ارزش حدود 504 میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شد.

فرامرز امیدی روز چهارشنبه اظهار کرد: عمده کالاهای وارداتی از مرزهای استان شامل کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است.وی افزود: بیشتر کالاهای وارداتی از گمرکات استان از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه و چین وارد کشورمان شده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی در کمترین زمان ممکن در مرزهای استان ترخیص شده‌اند، ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری تشریفات گمرکی افزون بر یک میلیون و 848 هزار تن انواع کالاهای ترانزیتی به ارزش حدود سه میلیارد دلار از طریق گمرک بین‌المللی باشماق مریوان انجام شد.

امیدی بیان کرد: از مجموع ترانزیت انجام‌شده در گمرک باشماق یک میلیون و 390 هزارتن آن ترانزیت مبدأ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 39 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: درآمد گمرکات استان هم در این مدت سه هزار و 410 میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به 9 ماهه سال گذشته 9 درصد رشد پیدا کرده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبدأ و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین‌المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال‌اند

شناسه خبر 78226