شناسه خبر:78252
1402/10/21 10:45:25

خانه جوان شهرستان نهاوند پس از سال‌ها انتظار روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان ورزش و جوانان استان همدان به بهره‌برداری رسید.

خانه جوان شهرستان نهاوند در زیربنایی به وسعت 110 متر مربع شامل بخش‌های مشاوره ازدواج، خانواده، اشتغال، استعدایابی و اتاق‌های گفت‌وگو است.

امام‌جمعه نهاوند در این مراسم گفت: امروز هر حرکت و گفتاری که بخواهد جوانان را نسبت به آینده انقلاب و کشور مأیوس و ناامید کند، ناپسند و مردود بوده و برخلاف منافع کشور است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: همه کسانی که خواهان پیشرفت کشور و انقلاب هستند، باید به‌گونه‌ای عمل کنند که این مردم و نسل جوان نسبت به آینده امیدوار شوند.

وی با اشاره به بحث فضای مخرب شبکه‌های مجازی، بیان کرد: فضای مجازی یکی از برنامه‌های دشمن در راستای ایجاد فاصله بین نوجوانان و جوانان از اعتقادات دینی و مذهبی است و با طراحی این فضا آن‌ها را از مسائل اعتقادی دور کرده‌اند.

این مقام مسئول تأکید کرد: امروز وظیفه اصلی مسئولان است که نسل آینده را از عواقب فضای مجازی آگاه کنند؛ چراکه فضای مجازی بلای جامعه بوده و التهاب‌آور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این مراسم گفت: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت ضمن تغییر تفکر و نگرش جوانان به موضوع افزایش جمعیت باید با حمایت‌های مالی و معنوی در این حوزه برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد.

علی حقیقی با بیان اینکه توسعه اقتصادی همه‌جانبه کشور نیازمند جامعه جوان و مولد است، افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای سیاست‌های بالادستی در این زمینه نباید بگذاریم برنامه‌ریزی بدخواهان نظام به نتیجه برسد.

وی با تأکید بر احیای خانه‌های جوان در سطح استان همدان، خاطرنشان کرد: به دنبال فعال کردن و راه‌اندازی خانه‌های جوان در تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

شهرستان نهاوند دارای بیش از 30 سازمان مردم‌نهاد در امور جوانان است.

 

شناسه خبر 78252