شناسه خبر:78287
1402/10/23 09:14:40
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اعلام کرد؛

توسعه گردشگری کردستان مستلزم تعامل همه‌جانبه مردم و مسئولان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان مستلزم همکاری و تعامل همه‌جانبه با مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

منصور مهرزاد صبح پنج‌شنبه با حضور در شهرستان بانه و دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بانه اظهار کرد: شهرستان بانه به‌لحاظ وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی، ظرفیت‌های خوبی برای جذب مسافر و توسعه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت‌ها به‌صورت بهینه استفاده کرد، افزود: در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان بانه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام شده است اما برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند همکاری و توجه ویژه‌تری هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: صنایع‌دستی شهرستان بانه به‌ویژه شال‌بافی آرمرده یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان برای رسیدن به توسعه اقتصادی است.

مهرزاد یادآور شد: توجه بیشتر و نگاه حمایتی به هنرمندان توانمند این حوزه می‌تواند کمک‌حال اقتصاد و اشتغال‌زایی در منطقه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان است، گفت: شایسته است اعضای ستادسفر شهرستان از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفرهای نوروزی را انجام دهند تا شاهد رضایت‌مندی حداکثری گردشگران باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با ارائه خدمات شایسته از سوی دستگاه‌های مربوطه به گردشگران و مسافران، در افزایش جذب گردشگر و ماندگاری آن‌ها گام‌های مهمی برداشته شود.

بازدید از ساختمان صنایع‌دستی در شهر آرمرده و دیدار با رامین فرجی فعال رسانه‌ای این شهر از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به شهرستان بانه بود.

شناسه خبر 78287