شناسه خبر:78584
1402/10/30 10:25:18

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: باید بستری را فراهم کنیم تا گزارش‌های مردمی به خصوص در حوزه فساد و تخلف دستگاه‌ها سریع اطلاع داده شود و مسئولان نیز آنها را مورد رسیدگی قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی _ سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) با تاکید بر لزوم رعایت تقوا در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاسی اظهار کرد: رهبری نیز در دیدار اخیر با ائمه جمعه کشور علاوه بر تقوای فردی به موضوع تقوای جمعی نیز تاکید فرمودند.

وی با بیان اینکه در تقوا باید تعاون و همکاری داشته و یکدیگر را به رعایت آن دعوت کنیم گفت: راه رستگاری و سعادت جامعه در توجه به تقوای فردی و اجتماعی است.

امام جمعه همدان با اشاره به دستگیری یک متجاوز به عنف در همدان تصریح کرد: تجمع شکل گرفته در این خصوص، نشان از روحیه عدالت‌طلبی در بین مردم و دغدغه‌مندی آنها در مراقبت از عفت عمومی دارد که ارزشمند است.

وی با بیان اینکه انتظار مردم ما رعایت و اجرای عدالت است افزود: دستگاه قضا در این پرونده باید طبق مستندات موضوع را بررسی و کار را پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در اتفاقات گذشته رسانه‌های دشمن دنبال زیر سوال بردن مسئله غیرت و ناموس در کشور بودند، افزود: رسانه‌های معاند می‌گفتند ناموس و غیرت مرد معنایی ندارد اما این اتفاق نشان داد برای مردم و کشور ما توجه به عفت مهم است، آنها امنیت اخلاقی را یک اصل می‌دانند و هیچ تعرضی در جامعه را قبول نمی‌کنند.

وی گفت: تجمع اخیر مردم را برخی از رسانه‌های معاند منتشر کردند و به خیال خود دنبال انتشار ضعف‌ در کشور بودند اما این تجمع نشان داد برخلاف سیاست‌های آنها مردم ما غیرتمندند و مسئله ناموس و دفاع از حریم مقدس بانوان برای آنها اهمیت دارد.

امام جمعه همدان گفت: رسانه‌های دشمن که موضوع ناموس و غیرت را نفی می‌کردند با انعکاس تجمع مردم علیه اقدام یک منافی عفت، به این مسئله اعتراف کردند که جامعه ایرانی نسبت به غیرت و ناموس و امنیت اخلاقی جامعه حساس است.

وی با تأکید بر اینکه باید با اعتماد تحقق عدالت و مبارزه با فساد را رقم بزنیم بیان کرد: مسئولان باید در مسئله مبارزه با فساد به گزارشگران میدان دهند و با مقابله بهنگام اجازه ندهند فساد ریشه‌دار شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: باید بستری را فراهم کنیم تا گزارش‌های مردمی به خصوص در حوزه فساد و تخلف دستگاه‌ها سریع اطلاع داده شود و مسئولان نیز آنها را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند گزارش هر نوع فساد، رشوه، تخلف و... را در سامانه امر به معروف و نهی از منکر گزارش کنند افزود: باید ریشه فسادها در جامعه محقق شود.

امام جمعه همدان با اشاره به توصیه‌ رهبر معظم انقلاب در حل مشکلات آنها در دیدار با ائمه جمعه کشور گفت: امام‌ جمعه مسئولیت اجرایی ندارد اما در مقام مطالبه‌گری و پیگیری می‌تواند ورود کند که بسیاری از ائمه جمعه نیز در خط مقدم خدمت به مردم در تلاش هستند.

وی با اشاره به روز ملی هوای پاک یکی از راه‌های جلوگیری از آلودگی هوا را توسعه ناوگان عمومی در شهر عنوان کرد و گفت:در شهر همدان مشکل کمتری در خصوص آلودگی هوا وجود دارد اما باید برای آینده تدبیر شود.

شناسه خبر 78584