شناسه خبر:80179
1402/12/14 09:56:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از غبارروبی مساجد استان در آستانه ماه میهمانی خدا خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد میرزایی با بیان اینکه دهه پایانی ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده، اظهار کرد: غبارروبی مساجد سنت کهنی است که به صورت خودجوش و توسط هیئت امنا، خادمین و دیگر فعالان حوزه مساجد انجام می‌شود و آن‌ها با گردگیری، شستن فرش‌ها و نظافت در و دیوارها، فضای مساجد را برای ماه ضیافت الهی آماده می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه غبارروبی مساجد نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط برای حضور مردم در مساجد دارد، از مردم، هیئت امنا، خادمین و دیگر فعالان حوزه مساجد خواست تا در این دهه برای غبارروبی مساجد برنامه ریزی کرده و این اماکن را برای حضور مردم در ماه مبارک رمضان آماده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم نمادین غبارروبی مساجد در چندین مسجد در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: در سایه اهتمام مردم، شاهد غبارروبی تمامی مساجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم.

میرزایی افزود: در احادیث و احکام اسلامی هم پاکیزه نگه داشتن مساجد مورد تاکید بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی مانند کانون‌های فرهنگی برای استفاده بیشتر از فیوضات ماه مبارک رمضان در قالب تدوین برنامه‌های فرهنگی، جزء‌ خوانی و برپایی آیین اقامه نماز جماعت و... در مساجد مورد تاکید است.

میرزایی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه بیش از 1400 مسجد دارد، گفت: بعضی از این مساجد در دست ساخت بوده و برخی دیگر به دلایل مختلف مثل تعمیرات ممکن است امکان اقامه نماز جماعت نداشته باشند.

وی ادامه داد: حدود 500 مسجد استان کرمانشاه در مناطق اهل سنت استان قرار دارند.

میرزایی با بیان اینکه شهر کرمانشاه بیش از 120 مسجد دارد، گفت: هم اکنون در 90 مسجد سطح شهر کرمانشاه حداقل اقامه یک وعده نماز به شکل جماعت انجام می‌شود.

شناسه خبر 80179